وبلاگ شخصی -احمد سوری

وبلاگ-احمد سوری

وبلاگ شخصی -احمد سوری

وبلاگ-احمد سوری

این وبلاگ جهت جمع آوری و تمرکز اطلاعاتی که با آنها مواجه شده ام گردآوری شده است . با توجه به تحصیلات و حوزه کاری اینجانب در مدیریت مالی ، بیشترین اطلاعات آن مربوط به این حوزه می باشد . سعی کرده ام داده ها و اطلاعاتی که در مدیریت مالی به آن مراجعه داشته ام را به نوعی در اینجا گردآوری نمایم . امیدوارم برای شما و دیگران نیز مفید باشد و به ارتقاء دانش مالی کمک نماید .
همچنین بخش های متفرقه دیگری نیز در این وبلاگ مشاهده می کنید که امیدوارم برای شما نیز جالب باشد .
بایگانی

۵۴ مطلب در خرداد ۱۴۰۱ ثبت شده است

در مرحله اول، به کمک اپلکیشن اینستاگرام یا با استفاده از مرورگر کامپیوتر خود به پست مورد نظر بروید. در هر یک از پست‌های اینستاگرام و در گوشه سمت راست، گزینه‌ای به صورت «سه‌نقطه» وجود دارد. با کلیک بر روی این بخش، منوی مربوط به آن باز می‌شود. در این مرحله گزینه «Copy Link» را انتخاب کنید تا URL مربوط به ویدیو کپی شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ خرداد ۰۱ ، ۰۹:۲۸
ahmad souri احمد سوری ahmad souri احمد سوری
از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
 
 

مایکروسافت پابلیشر (انگلیسی: Microsoft Publisher) یک نرم‌افزار نشر رومیزی از مایکروسافت است. این نرم‌افزار با مایکروسافت ورد تفاوت دارد چرا

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ خرداد ۰۱ ، ۱۰:۲۲
ahmad souri احمد سوری ahmad souri احمد سوری

از نکات جالب اندروید این است که با مشاهده یک ویدیو در مرورگر یا اپلیکیشن،‌ آن ویدیو به طور خودکار به صورت «کش» (Cache) ذخیره می‌شود که با بازیابی آن می‌توان به ویدیو دسترسی پیدا کرد. برای بازیابی فایل‌ها باید از بخش «مدیرت فایل» (File Manager) گوشی خود اقدام کنید که مراحل آن را در ادامه بیان می‌کنیم.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ خرداد ۰۱ ، ۱۴:۵۱
ahmad souri احمد سوری ahmad souri احمد سوری

- برنامه فروشگاه Google Play یا فروشگاه برنامه‌های اندرویدی موردعلاقه خود را باز کنید. علامت Google Play یک مثلث رنگارنگ است و روی تمام موبایل‌های اندرویدی به‌صورت پیش‌فرض وجود دارد.

 

- در نوار جست‌وجوی Google Play عبارت Video Downloader for Instagram را جست‌وجو کنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ خرداد ۰۱ ، ۱۴:۵۲
ahmad souri احمد سوری ahmad souri احمد سوری

لایحه مستثنی نمودن معاملات دستگاههای اجرایی که از منابع مالی بین المللی استفاده می نمایند از ثبت اطلاعات در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت طی نامه شماره ۳۶۶۶۴ مورخ ۱۴۰۱/۰۳/۰۹ برای طی تشریفات قانونی به مجلس شورای اسلامی ارسال شد.

 

https://media.dotic.ir/uploads/org/2022/06/01/165408084255346000.pdf

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ خرداد ۰۱ ، ۱۱:۳۷
ahmad souri احمد سوری ahmad souri احمد سوری

در این روش پس از افزایش سرمایه، قیمت جدید سهام (قیمت تئوریک) را می‌توان به صورت زیر محاسبه کرد:

مثال ۱:

فرض کنید قیمت هر سهم شرکت «الف» در بازار بورس تهران ۴,۰۰۰ ریال است و این شرکت از محل سود انباشته ۶۰ درصد افزایش سرمایه می‌دهد. طبق فرمول مذکور، قیمت هر سهم جدید بعد از افزایش سرمایه به صورت زیر محاسبه خواهد شد:

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ خرداد ۰۱ ، ۱۱:۳۶
ahmad souri احمد سوری ahmad souri احمد سوری

مراحل کار افزایش سرمایه شرکت‌ها نیز معمولا به صورت زیر است:
ابتدا عنوانی با نام «پیشنهاد هیئت‌مدیره به مجمع عمومی فوق‌العاده در خصوص افزایش سرمایه» در سامانه کدال قرار می‌گیرد که در آن گزارش توجیهی هیئت‌مدیره به منظور نهپیشنهاد افزایش سرمایه از محل مورد نظر، جهت اظهار نظر به حسابرس و بازرس قانونی وجود دارد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ خرداد ۰۱ ، ۱۱:۳۳
ahmad souri احمد سوری ahmad souri احمد سوری


یکی از مفاهیم مهمی‌ که سرمایه‌گذاران در بازار سرمایه با آن سر و کار دارند، مفهوم افزایش سرمایه شرکت‌های سهامی و به تبع آن نحوه محاسبه مقدار سهام هر سرمایه‌گذار پس از این افزایش سرمایه است. در سامانه کدال و اطلاعیه‌های ناظر بازار بسیار دیده‌ایم که نماد شرکتی برای افزایش سرمایه متوقف و سپس بازگشایی شده است. در این مطلب تلاش خواهیم کرد تا تمامی نکات مربوط به افزایش سرمایه‌ شرکت ها در بازار سرمایه را بررسی کنیم. با ما همراه باشید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ خرداد ۰۱ ، ۱۱:۳۱
ahmad souri احمد سوری ahmad souri احمد سوری

سهامداران یک شرکت، به نسبت سهم خود، مالک آن شرکت محسوب می‌شوند و پس از افزایش سرمایه از محل آورده نقدی سهامداران و مطالبات در قالب حق تقدم (که پیش‌تر توضیح داده شد)، در خرید سهام جدید شرکت نیز در اولویت قرار دارند. به این اولویت، حق تقدم خرید سهام می‌گوینـد. باید توجه داشت فقط زمانی که یک شرکت از محل آورده نقدی افزایش سرمایه می‌دهد، به سهامداران شرکت (نسبت به تعداد سهامی که دارند) حق تقدم خرید سهام، تعلق می‌گیرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ خرداد ۰۱ ، ۱۱:۲۸
ahmad souri احمد سوری ahmad souri احمد سوری

 به گزارش پایگاه اطلاع‎رسانی انجمن حسابداران خبره ایران، شماره ۳۴۲،  اردیبهشت۱۴۰۱ مجله"حسابدار" (نشریه حرفه‌ای انجمن حسابداران خبره ایران) در ۱۳۰ صفحه شامل مقالات و موضوعات‌ تخصصی و حرفه ای از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی انجمن و کانال‌های انجمن در تلگرام و اینستاگرام به صورت الکترونیکی منتشر شد.

 

مقالات و مطالبی که در این شماره «حسابدار» می‌خوانیم، عبارتند از (برای دریافت فایل پی‌دی‌اف هر مقاله بر روی عنوان آن کلیک کنید):
https://www.iica.ir/files/iica/HESABDAR/1401/02/hesabdar-342.pdf

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ خرداد ۰۱ ، ۱۱:۲۷
ahmad souri احمد سوری ahmad souri احمد سوری