وبلاگ شخصی -احمد سوری

وبلاگ-احمد سوری

وبلاگ شخصی -احمد سوری

وبلاگ-احمد سوری

این وبلاگ جهت جمع آوری و تمرکز اطلاعاتی که با آنها مواجه شده ام گردآوری شده است . با توجه به تحصیلات و حوزه کاری اینجانب در مدیریت مالی ، بیشترین اطلاعات آن مربوط به این حوزه می باشد . سعی کرده ام داده ها و اطلاعاتی که در مدیریت مالی به آن مراجعه داشته ام را به نوعی در اینجا گردآوری نمایم . امیدوارم برای شما و دیگران نیز مفید باشد و به ارتقاء دانش مالی کمک نماید .
همچنین بخش های متفرقه دیگری نیز در این وبلاگ مشاهده می کنید که امیدوارم برای شما نیز جالب باشد .
بایگانی

۱۰ مطلب در مرداد ۱۳۹۷ ثبت شده است

عکس اوریگامی ماهی با کاغذ یاسین:

می تواند در ادامه مطلب عکس را مشاهده کنید : 

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ مرداد ۹۷ ، ۱۵:۲۱
ahmad souri احمد سوری ahmad souri احمد سوری

انجمن حسابداران خبره ایران نخستین انجمن حرفه ای حسابداری ایران است. مجمع عمومی اعضای موسس انجمن با حضور آقایان محمدمهدی سمیعی، حسن سجادی نژاد، ابراهیم بهمئی، حسین بگلری، منوچهر ملکیان، هوشنگ قزوینی، محمدحسن ابریشمی، بهرام فتحعلی، احمد فاطمی، شاهرخ بهنام، احمد زینی، داود خمارلو، بهروز عراقی، طغرل آذر، عظیم عظیمی، رضا میرآفتاب زاده، سیامک خاکسار، نصرالله مختار، پرویز افتخار جواهری، جواد مجذوب، حسن حیاط شاهی، عزیزالله اعلیائی، اکبر انصاری، بیوک ابریشمیان، رسول محمدی سالک، اله ویردی رجایی سلماسی، غلامرضا حیدری خوئی، پرویز نبوی، کورس برکت، حسین هنرمند، جلیل شرکاء، منوچهر بیات، اردشیر بینش آق اولی، و بهرام موحدی (۳۴ تن) ساعت 17:30 عصرگاه روز چهارشنبه ۲ اسفند ۱۳۵۱ (۲۱ فوریه ۱۹۷۳) در تالار اجتماعات مرکز آموزش سازمان مدیریت صنعتی برگزار شد.


تارنمای  انجمن حسابداران خبره ایران (Iranian Institute of Certified Accountants) به آدرس زیر در دسترس می باشد :

http://iica.ir/



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ مرداد ۹۷ ، ۱۳:۲۲
ahmad souri احمد سوری ahmad souri احمد سوری

مقدمه:

قبل از بحث هزینه یابی استاندارد لازم است توضیحاتی را در رابطه با هزینه یابی یا به عبارتی نحوه محاسبه بهای تمام شده یک واحد محصول توضیحاتی بدهم.

چگونگی محاسبه بهای تمام شده=> مواد مستقیم + دستمزد مستقیم + سربار ساخت = بهای تمام شده

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ مرداد ۹۷ ، ۰۸:۵۲
ahmad souri احمد سوری ahmad souri احمد سوری

مفاهیم کلی هزینه یابی استاندارد 
انحرافات مواد ، دستمزد و سربار از استانداردها 
انحرافات  نرخ ، ترکیب و بازده مواد
انحرافات نرخ ، ترکیب و بازده دستمزد 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ مرداد ۹۷ ، ۰۸:۴۶
ahmad souri احمد سوری ahmad souri احمد سوری

هزینه یابی و طبقه بندی هزینه ها

مقدمه

تحولات سریع در صنایع تولید جهان، شامل رقابت سنگین در بازارهای جهانی ،نوآوری تکنولوژی و پیشرفت سیستم های کامپیوتری بوده است.این تحولات موجب شده است که شرکت هایی که توانایی هماهنگ کردن عملیات خود را با شرایط جدید داشته اند ،به صورت شرکت های موفق جهانی درآیند و شرکت هایی که چنین شرایطی را نداشته اند از بازار رقابت خارج شوند.تغییرات فناوری ورقابت و خلق ثروت از طریق خلق ارزش از مشخصه های محیط اقتصادی پویا و کسب و کار امروز است،تداوم فعالیت و بقا در این محیط پارادایمی است که مدیران و صاحبان بنگاه های اقتصادی بالاخص صاحبان صنایع بر آن اتفاق نظر و تمرکز دارند. حضور اقتصادی در این عرصه به در اختیار داشتن اطلاعات دقیق ،مربوط و قابل اعتماد بستگی  مستقیم دارد. اطلاعات بهای تمام شده به عنوان اقلام مهم نقش با اهمیت در تصمیم گیری مدیران در این حوزه دارد،که انتظار می رود ویژگی های کیفی با اهمیتی نظیر دقیق بودن ، مربوط بودن و قابل اعتماد بودن را داشته باشد. 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ مرداد ۹۷ ، ۰۸:۴۴
ahmad souri احمد سوری ahmad souri احمد سوری

سیستمهای هزینه یابی :

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ مرداد ۹۷ ، ۰۸:۴۱
ahmad souri احمد سوری ahmad souri احمد سوری

هزینه یابی

روشهای هزینه یابی در واقع روشها و نظامهایی می باشند که منجر به انجام ثبت های حسابداری و تهیه گزارشاتی می گردند که مدیریت را در ارتباط با کنترل هزینه های مواد، دستمزد و سربار کمک و یاری می نمایند.هزینه یابی به دو روش هزینه یابی جذبی و هزینه یابی مستقیم (متغیر) صورت می پذیرد در ذیل به توضیح مختصری راجب هر کدام می پردازیم.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ مرداد ۹۷ ، ۰۸:۳۹
ahmad souri احمد سوری ahmad souri احمد سوری

اصول حسابداری پذیرفته همگانی  ( برپرفته از ویکی پیدیا )

 (به انگلیسی: Generally accepted accounting principles, GAAP) ضوابط و قواعد کلی است که مورد قبول گروه بیشتری از اهل فن می‌باشد، و عملاً سر مشق و راهنمای آنان قرار می‌گیرد. بدون پیروی از این ضوابط، عملیات حسابداری و نتایج حاصله از آن برای اشخاص ذی‌علاقه دارای مفهوم مشترک نخواهد بود. چنانچه هر حالحسابدار بر اساس ذوق و سلیقهٔ شخصی خود مبادرت به انجام عملیات حسابداری، نگاهداری حساب‌ها و تنظیم صورت حساب کند حاصل کار او برای دیگران فایده کافی نخواهد داشت، و مقایسه نتایج فعالیت‌های مالی یک مؤسسه در ادوار مالی مختلف و صورت حساب‌های مؤسسات مشابه با یکدیگر امکان نخواهد یافت.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ مرداد ۹۷ ، ۰۸:۱۹
ahmad souri احمد سوری ahmad souri احمد سوری

فهرست استاندارد های حسابداری ایران ، بر گرفته از سایت سازمان حسابرسی به شرح جدول زیر می باشد :

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ مرداد ۹۷ ، ۰۷:۲۷
ahmad souri احمد سوری ahmad souri احمد سوری

فهرست استانداردهای حسابداری و حسابرسی ایران از سایت سازمان حسابرسی به آدرس زیر در دسترس می باشد : ( استاندارد حسابداری )


https://audit.org.ir/WFrmCodificatedStandardView.aspx

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ مرداد ۹۷ ، ۰۷:۲۴
ahmad souri احمد سوری ahmad souri احمد سوری