وبلاگ شخصی -احمد سوری

وبلاگ-احمد سوری

وبلاگ شخصی -احمد سوری

وبلاگ-احمد سوری

این وبلاگ جهت جمع آوری و تمرکز اطلاعاتی که با آنها مواجه شده ام گردآوری شده است . با توجه به تحصیلات و حوزه کاری اینجانب در مدیریت مالی ، بیشترین اطلاعات آن مربوط به این حوزه می باشد . سعی کرده ام داده ها و اطلاعاتی که در مدیریت مالی به آن مراجعه داشته ام را به نوعی در اینجا گردآوری نمایم . امیدوارم برای شما و دیگران نیز مفید باشد و به ارتقاء دانش مالی کمک نماید .
همچنین بخش های متفرقه دیگری نیز در این وبلاگ مشاهده می کنید که امیدوارم برای شما نیز جالب باشد .
بایگانی

۱۴ مطلب در فروردين ۱۳۹۵ ثبت شده است

«پیش به سوی هدف» نام کتابی است نوشته «برایان تریسی» که توسط «کامیار فراهانی‌فرد» ترجمه شده است. «برایان تریسی» یکی از ثروتمندترین اشخاص جهان به شمار می‌رود که کار خود را از ظرف‌شویی در هتل آغاز کرده است. وی تاکنون در 24 کشور جهان بیش از دو هزار سخنرانی پیرامون روش‌های دستیابی به موفقیت و ثروتمند شدن برگزار کرده است. مولف، ماموریت خود را «کمک به انسان‌ها برای دستیابی سریع‌تر به اهداف و خواسته‌هایشان» می‌داند و کتاب یاد شده را به عنوان عصاره همه آموخته‌های خود در این زمینه معرفی می‌کند. «پیش به سوی هدف» توسط نشر چالش و در تیراژ 1500 نسخه به انتشار رسیده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ فروردين ۹۵ ، ۱۵:۵۴
ahmad souri احمد سوری ahmad souri احمد سوری

پژوهشکده‌ی پولی و بانکی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران دستیابی به جایگاه مرجع علمی کشور در تبیین و توصیف مباحث نظری، تجربی و سیاستی حوزه‌های پول و بانک و نیز ارتقاء به جایگاه قطب پژوهشی کشور در این دو حوزه را چشم‌انداز خود ترسیم کرده است و در حال حاضر به پشتوانه‌ی ۲۵ سال تلاش مستمر در تولید و انتشار منابع علمی در حوزه‌های پول، ارز، بانکداری و بانکداری اسلامی، یکی از پیشگامان این حوزه به‌شمار می‌آید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ فروردين ۹۵ ، ۱۰:۲۲
ahmad souri احمد سوری ahmad souri احمد سوری

عربستان قصد دارد حجم بازار سهام خود را که هم اینک جزو بسته‌ترین بورس‌های دنیا محسوب می‌شود با افزودن شرکت‌های بسیار دیگر و تصویب قوانین با هدف سهولت ورود سرمایه‌گذاری خارجی تا دو برابر افزایش دهد. به گزارش فایننشال پست، محمد الجدان، رئیس بازار سرمایه‌ عربستان عنوان کرد که این کشور قصد دارد علاوه بر جذب سرمایه‌های خارجی با تشویق شرکت‌های خصوصی و تسریع در روند خصوصی‌سازی شرکت‌های دولتی و ورود آنها به بازار سهام به این هدف دست یابد. در حالی که بازار سهام عربستان در حال حاضر 380 میلیارد دلار ارزش دارد و 170 شرکت را شامل می‌شود، با اجرای این برنامه‌ توسعه‌ای و در افق هفت ساله تعداد شرکت‌هایش به 250 خواهد رسید و ارزش آن به اندازه‌ای رشد خواهد داشت که با تولید ناخالص داخلی کشور برابر شود. ارزش شرکت‌های حاضر در بازار سهام، به گفته‌ وی، اینک 57 درصد تولید ناخالص داخلی است و هدف عربستان در این برنامه آن است که حجم و اندازه‌ این بازار بتواند نمای بیرونی تمام و کمالی از عظمت اقتصاد این کشور را ارائه کند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ فروردين ۹۵ ، ۱۰:۱۵
ahmad souri احمد سوری ahmad souri احمد سوری

شفافیت اطلاعاتی شرکت‌های فعال در بازار سرمایه و همچنین به موقع بودن زمان ارسال اطلاعات همواره از فاکتورهای اصلی هستند که مورد توجه سهامداران و فعالان بازار سرمایه قرار دارد و از این رو اداره نظارت بر ناشران بورسی در دوره‌های زمانی مشخص (هر 3 ماه یکبار) اقدام به اعطای رتبه بر‌اساس عملکرد شرکت‌های فعال در بازار می‌پردازد که در این راستا رتبه‌بندی شرکت‌های پذیرفته در بورس اوراق‌بهادار از نظر کیفیت افشای اطلاعات و نیز اطلاع‌رسانی مناسب براساس گزارش منتشر شده از سوی سازمان بورس، روی سامانه کدال اعلام می‌شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ فروردين ۹۵ ، ۱۰:۱۲
ahmad souri احمد سوری ahmad souri احمد سوری

وزیر اقتصاد با بیان اینکه اقتصاد ایران با دو معضل و بیماری عمده یعنی دولتی و نفتی بودن روبه‌رو است، هدف سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی را رفع این دو عارضه عنوان کرد. به گزارش «ایرنا» علی طیب‌نیا در نشست هم‌اندیشی با شرکت‌های منتخب هلدینگ و سرمایه‌گذاری کشور به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» اشاره کرد و گفت: هدف اصلی سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی، دستیابی به رشد اقتصادی مستمر و پایدار است؛ رشدی که بتواند زمینه لازم برای ایجاد اشتغال مولد برای جوانان جویای کار و همچنین فرصت‌های لازم برای ارتقای رفاه و معیشت مردم و درآمد ملی را فراهم کند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ فروردين ۹۵ ، ۱۰:۱۱
ahmad souri احمد سوری ahmad souri احمد سوری

سهام عدالت یکی از مهم‌ترین‌ برنامه‌های دولت نهم و دهم برای کاهش شکاف طبقاتی و حمایت از قشر کم‌بضاعت جامعه بود که متاسفانه مانند برخی دیگر از طرح‌های مهم دولت، به علت برخی اشتباهات مسوولان سابق و کم‌کاری‌های دولت فعلی، هنوز به نتیجه دلخواه خود نرسیده و تا کنون پس از گذشت حدود 10 سال، سودی از این محل نصیب سهامداران عدالت نشده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ فروردين ۹۵ ، ۰۹:۵۷
ahmad souri احمد سوری ahmad souri احمد سوری

به منظور معرفی فرصت‌های تجاری و سرمایه‌گذاری 

تامین سرمایه امین و شرکت «ترید» آلمان قراردادی را امضا کردند که بر اساس آن، این دو شرکت در معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و تجاری در ایران و آلمان همکاری خواهند کرد. به گزارش روابط عمومی شرکت تامین سرمایه امین، علی سنگینیان با اعلام این خبر گفت: در راستای تصمیم دولت آلمان، وزارت امور اقتصاد و انرژی و دفتر اقتصاد و توسعه صادرات این کشور برنامه‌ای برای کمک به شرکت‌های آلمانی برای ورود به بازار ایران تنظیم کرده‌اند که بر این اساس شرکت TRAIDE به‌عنوان نماینده این وزارتخانه، برای کمک به شرکت‌های آلمانی برای شناسایی بازار ایران و فعالیت در آن تعیین شده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ فروردين ۹۵ ، ۰۹:۵۶
ahmad souri احمد سوری ahmad souri احمد سوری

سنا: روح‌الله میر‌صانعی، دبیر کل کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار در گفت‌وگویی درخصوص روند بازار سرمایه در سال 95 با اشاره به اجرایی شدن برجام گفت: با توجه به اجرایی شدن برجام و رفع قدم به قدم محدودیت‌های بین‌المللی چشم‌انداز خوبی برای بازار سرمایه قابل پیش‌بینی است. به گفته وی، رفع تحریم‌ها باعث تسهیل مراودات بین‌المللی می‌شود که آثار آن بر سودآوری شرکت‌های حاضر در بازار سرمایه قابل تامل است. وی معتقد است اگر از لحاظ اقتصادی مشکل خاصی مانند کاهش بیشتر قیمت جهانی نفت یا سیاست‌گذاری‌های خارجی یا داخلی برای اقتصاد وجود نداشته باشد سال 95 برای بازار سرمایه سالی رو به جلو و صعودی خواهد بود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ فروردين ۹۵ ، ۰۹:۵۵
ahmad souri احمد سوری ahmad souri احمد سوری

مسوولان اقتصادی قصد دارند اقدامات اصلاحی در بازار پول انجام دهند. یکی از مهم‌ترین گام‌ها در این مسیر بحث رتبه‌بندی بانک‌ها است. فرشاد فاطمی معتقد است فرآیند رتبه‌بندی بانک‌ها باید در سه مرحله «صحت‌سنجی داده‌ها»، «انتخاب متدولوژی و شفاف‌سازی برای بانک‌ها» و در نهایت «اعلام نتایج متناسب با متدولوژی‌ها و اعمال (Enforce) آنها» صورت گیرد. مدیر گروه اقتصاد دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه صنعتی شریف در گفت‌و‌گو با «تجارت فردا» تاکید می‌کند این فرآیند در مسیر طراحی رویه‌ها ساده است، اما در زمان اجرا پیچیدگی خاص خود را دارد. به گفته او، شاخص‌های رتبه‌بندی باید با استفاده از تابع هدف بانک مرکزی تعیین شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ فروردين ۹۵ ، ۰۹:۴۰
ahmad souri احمد سوری ahmad souri احمد سوری

شرکت مشاوره مالی و کارگزاری بیمه ویلیس تاورز واتسون اعلام کرد: هزینه بیمه کردن جمعیت جهان حدود 190 تریلیون دلار محاسبه شده‌است. شرکت مشاوره مالی و کارگزاری بیمه ویلیس تاورز واتسون با محاسبه هزینه 190 تریلیون دلاری بیمه کردن کل جمعیت جهان اعلام کرد که این مبلغ حدود 2.5 برابر تولید ناخالص داخلی کل جهان است. این محاسبه با پلتفرم ابری مایکروسافت آژور انجام گرفته که شامل ارزیابی هزینه بیمه هفت میلیارد و 300 میلیون نفر جمعیت جهان برای برخورداری از بیمه نامه عمر است و نتیجه آن در کمتر از دو ساعت به دست آمده است

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ فروردين ۹۵ ، ۰۹:۳۷
ahmad souri احمد سوری ahmad souri احمد سوری