وبلاگ شخصی -احمد سوری

وبلاگ-احمد سوری

وبلاگ شخصی -احمد سوری

وبلاگ-احمد سوری

این وبلاگ جهت جمع آوری و تمرکز اطلاعاتی که با آنها مواجه شده ام گردآوری شده است . با توجه به تحصیلات و حوزه کاری اینجانب در مدیریت مالی ، بیشترین اطلاعات آن مربوط به این حوزه می باشد . سعی کرده ام داده ها و اطلاعاتی که در مدیریت مالی به آن مراجعه داشته ام را به نوعی در اینجا گردآوری نمایم . امیدوارم برای شما و دیگران نیز مفید باشد و به ارتقاء دانش مالی کمک نماید .
همچنین بخش های متفرقه دیگری نیز در این وبلاگ مشاهده می کنید که امیدوارم برای شما نیز جالب باشد .
بایگانی

۵۵ مطلب در مهر ۱۴۰۱ ثبت شده است

دنیای‌اقتصاد : لیز تراس، نخست‌وزیر تازه به قدرت رسیده بریتانیا، تنها پس از ۴۵روز فعالیت از سمت خود استعفا داد. «دنیای‌اقتصاد» پیش‌تر در گزارشی با عنوان «باید‌ها و نبایدهای حکمرانی اقتصادی» خطوط قرمز اقتصاد بریتانیا را به تصویر کشیده بود. عبور تراس از این خطوط قرمز به پاشنه‌آشیل دولت او تبدیل شد و درنهایت استعفای او را به دنبال داشت. در عین حال برخی این استعفا را بایگانی سیاست‌های دست راستی مانند کاهش مالیات‌ها تلقی می‌کنند. پرسش کلیدی اینجاست که برنامه اقتصادی تراس چگونه به سقوط او منجر شد؟

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ مهر ۰۱ ، ۱۲:۱۰
ahmad souri احمد سوری ahmad souri احمد سوری

دنیای اقتصاد: با توجه به افزایش تورم در سطح جهان از جمله اروپا و آمریکا، پیش‌بینی می‌شود که فدرال رزرو به افزایش سیاست‌های انقباضی خود در ماه‌های آتی ادامه داده و نرخ سیاستی را تا یک درصد در ماه نوامبر افزایش خواهد داد. در این میان با توجه به افزایش بی‌سابقه تورم در منطقه یورو، گزارش‌ها از افزایش نرخ بهره توسط بانک‌های مرکزی نروژ، سوئد و سوئیس برای مهار تورم در ماه سپتامبر نیز حکایت دارد. بر این اساس باید به نخستین و مهم‌ترین اثر افزایش نرخ بهره فدرال رزرو که تقویت ارز آمریکایی و افت بازارها از جمله طلا و بیت‌کوین است، اشاره کرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ مهر ۰۱ ، ۱۲:۰۵
ahmad souri احمد سوری ahmad souri احمد سوری

دنیای اقتصاد : بانک مرکزی ترکیه روز پنجشنبه گذشته، با وجود تورم بیش از ۸۳درصدی، نرخ بهره را تا ۳/ ۱۰درصد کاهش داده که از دید اقتصاددانان، می‌تواند باعث تشدید تورم شود. رجب طیب اردوغان که در ماه‌های اخیر شخصا سیاست پولی ترکیه را به ‌پیش می‌برد،

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ مهر ۰۱ ، ۱۲:۰۱
ahmad souri احمد سوری ahmad souri احمد سوری

دکتر علی سعدوندی* پس از سال‌ها انتظار، بالاخره کمیته نوبل با اعطای جایزه اقتصاد ۲۰۲۲ به سه‌اقتصاددان فعال در عرصه تنظیم‌‌‌گری بانک‌ها و خدمات مالی بر اهمیت بانک در سیاستگذاری اقتصادی صحه گذاشت. سه‌اقتصاددان آمریکایی این جایزه ارزشمند را به خانه بردند. آنها سال‌ها بر خطر بزرگ هجوم بانکی یا Bank run و سیاست‌‌‌های پیشنهادی برای ممانعت از این پدیده مخرب و محافظت از بازارهای مالی متمرکز بودند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ مهر ۰۱ ، ۱۱:۵۸
ahmad souri احمد سوری ahmad souri احمد سوری

دنیای‌اقتصاد، آوا فلاح : بیش‌ از یک ماه است که از محدودیت‌های اینترنتی می‌گذرد و فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی ضربه بزرگی بر بدنه‌ اقتصاد دیجیتال زده است. دامنه این آسیب‌ها و ضررهای مالی به بازار تبلیغات آنلاین هم گسترش پیدا کرده است. آسیب ناشی از اختلال و محدودیت‌های اینترنتی بر بازار تبلیغات آنلاین به اندازه کاهش ۵۳درصدی کمپین‌های تبلیغاتی و ۳۱درصدی تعداد تبلیغ‌دهندگان بوده است. آمارها نشان می‌دهند انتشار رپورتاژ آگهی در وب‌سایت‌های خبری هم کاهش ۴۹درصدی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ مهر ۰۱ ، ۱۱:۵۴
ahmad souri احمد سوری ahmad souri احمد سوری

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از یورونیوز، اولین جلسه گروه اقدام ویژه مالی (FATF) با ریاست تی راجا کومار از سنگاپور و

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ مهر ۰۱ ، ۱۱:۵۰
ahmad souri احمد سوری ahmad souri احمد سوری

مصوبات شصت و هفتمین نشست هیات مقررات زدایی و بهبود محیط کسب و کار طی نامه شماره ۸۰/۱۴۵۸۵۸ مورخ ۱۴۰۱/۰۷/۲۳ توسط وزیر امور اقتصادی و دارایی و رییس هیات مقررات زدایی و بهبود محیط کسب و کار ابلاغ شد.

 

https://media.dotic.ir/uploads/org/2022/10/17/166600834693000700.pdf

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ مهر ۰۱ ، ۱۱:۴۷
ahmad souri احمد سوری ahmad souri احمد سوری

لایحه الحاق پنج تبصره به ماده ۲ قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان طی نامه شماره ۱۳۰۶۳۷ مورخ ۱۴۰۱/۰۷/۲۴ برای طی تشریفات قانونی به مجلس شورای اسلامی ارسال شد.

 

https://media.dotic.ir/uploads/org/2022/10/17/166600396029645000.pdf

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ مهر ۰۱ ، ۱۱:۴۵
ahmad souri احمد سوری ahmad souri احمد سوری

نظر رییس مجلس شورای اسلامی درخصوص تصویبنامه هیات وزیران موضوع اصلاح آیین نامه اجرایی ماده ۴۴ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور طی نامه شماره ۶۸۵۰۹/ ه ب مورخ ۱۴۰۱/۰۷/۲۰ اعلام شد.

 

https://media.dotic.ir/uploads/org/2022/10/16/166590859156691900.pdf

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ مهر ۰۱ ، ۱۱:۴۴
ahmad souri احمد سوری ahmad souri احمد سوری

بخشنامه بودجه سال ۱۴۰۲ طی نامه شماره ۱۲۵۸۸۳ مورخ ۱۴۰۱/۰۷/۱۸ توسط رییس جمهور ابلاغ شد.

 

https://media.dotic.ir/uploads/org/2022/10/11/166548664244546900.pdf

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ مهر ۰۱ ، ۱۱:۳۸
ahmad souri احمد سوری ahmad souri احمد سوری