وبلاگ شخصی -احمد سوری

وبلاگ-احمد سوری

وبلاگ شخصی -احمد سوری

وبلاگ-احمد سوری

این وبلاگ جهت جمع آوری و تمرکز اطلاعاتی که با آنها مواجه شده ام گردآوری شده است . با توجه به تحصیلات و حوزه کاری اینجانب در مدیریت مالی ، بیشترین اطلاعات آن مربوط به این حوزه می باشد . سعی کرده ام داده ها و اطلاعاتی که در مدیریت مالی به آن مراجعه داشته ام را به نوعی در اینجا گردآوری نمایم . امیدوارم برای شما و دیگران نیز مفید باشد و به ارتقاء دانش مالی کمک نماید .
همچنین بخش های متفرقه دیگری نیز در این وبلاگ مشاهده می کنید که امیدوارم برای شما نیز جالب باشد .
بایگانی

۱۱ مطلب در آذر ۱۳۹۵ ثبت شده است

معرفی سایت فعالان علم و پژوهش ایران ( فعالان کنفرانسها و ژورنالهای کشور ) 


در معرفی سایت آمده است :

این پایگاه به معرفی افرادی می پردازد که در برگزاری کنفرانسهای کشور و یا در انتشار ژورنالها و مجلات معتبر علمی ایران نقشی دارند. باور داریم که برگزاری یک رویداد علمی موفق و یا چاپ به موقع یک ژورنال تخصصی چه زحماتی را برای دست اندرکاران دبیرخانه ها در بردارد. سعی داریم با معرفی این بزرگواران و سردمداران علمی کشور خدمات این عزیزان را ارج نهیم. این سایت زیر مجموعه پایگاه سیویلیکا می باشد که مرجع انتشار مقالات علمی کشور می باشد. کلیه اطلاعات نمایش داده شده در این سایت نیز از طریق داده های ثبت شده در پایگاه سیویلیکا استخراج و نمایش داده می شود.

سایت فعالان کنفرانسها و ژورنالهای کشور را از آدرس زیر ببینید :


http://www.sakhtar.com/

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ آذر ۹۵ ، ۱۷:۳۳
ahmad souri احمد سوری ahmad souri احمد سوری

دومین کنفرانس بین المللی حسابداری،اقتصاد و مدیریت مالی در تاریخ ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ توسط شرکت دانش محور ارتاخه و تحت حمایت سیویلیکا در شهر تهران برگزار گردید.

شما می توانید برای دریافت کلیه مقالات پذیرفته شده در این کنفرانس به صفحه مجموعه مقالات دومین کنفرانس بین المللی حسابداری،اقتصاد و مدیریت مالی در سایت سویلیکا مراجعه فرمایید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ آذر ۹۵ ، ۱۷:۲۶
ahmad souri احمد سوری ahmad souri احمد سوری

حجت الله سوری

مشاور معاونت اقتصادی وزارت نیرو

از میان الگوهای سه‌گانه شرکت‌داری متداول در سطح جهان شامل شرکت‌های خصوصی، شرکت‌های دولتی و شرکت‌های خصوصی-دولتی، تنها در قالب الگوی سوم است که می‌توان از سهام ممتاز به تعبیری که در این نوشتار در پی بررسی و تشریح آن هستیم، سخن به میان آورد. سهم ممتاز در یک شرکت خصوصی– دولتی به سهمی گفته می‌شود که صرفا به دولت اختصاص یافته است و در اختیار بخش خصوصی شریک دولت در این الگو از شرکت‌داری نیست. در واقع در این الگو، سهم بخش خصوصی در شرکت را سهم عادی و سهم دولت در شرکت را سهم ممتاز می‌نامیم که سهم ممتاز در مقایسه با سهم عادی از حق رای بالاتری برای اتخاذ تصمیمات در مجامع و هیات‌مدیره شرکت برخوردار است و هدف اساسی از تعریف آن در اساس‌نامه یا قانون تشکیل شرکت به دلیل برخی اهداف، اعطای مدیریت شرکت به‌رغم خصوصی بودن آن به دولت است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ آذر ۹۵ ، ۱۱:۱۴
ahmad souri احمد سوری ahmad souri احمد سوری


آلن سیکورا
تحلیلگرکیتکو

پس از انتشار خبر توافق کشورهای عضو اوپک و روسیه بر سر کاهش تولید نفت به منظور حل مشکل مازاد ذخایر جهانی، بهای طلای سیاه بیش از 10 درصد افزایش یافت. این در حالی است که برخی از تحلیلگران هشدار داده‌اند از آنجا که دیگر تولیدکنندگان می‌توانند سطح کاسته شده را جبران کنند، بهای نفت می‌تواند بار دیگر کاهش یابد. سازمان کشورهای تولیدکننده نفت (اوپک) برای نخستین‌بار پس از سال 2008، به توافقی برای کاهش سطح تولید نفت دست یافت. در این توافق به تولیدات عربستان سعودی بیشترین ضربه وارد شده است. این توافق همچنین شامل نخستین همکاری مشترک نفتی با روسیه که عضو سازمان اوپک نیست هم بوده است. پس از انتشار این خبر، بهای نفت خام برنت برای سفارش در ماه‌های آینده با 10 درصد افزایش، به بشکه‌ای 92/ 51 دلار رسید. نفت وست تگزاس اینترمیدیت (شاخص آمریکا) نیز با 8 درصد افزایش، به 83/ 49 دلار در هر بشکه افزایش یافت. افزایش ارزش دلار نسبت به سایر ارزها در پی اعلام خبر پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، بهای طلا را کاهش داده بود. بهای طلا برای تحویل در ماه فوریه (28 روز منتهی به 10 اسفند) در بازار نیویورک به پایین‌ترین سطح خود در یک سال اخیر رسید و به 1163/ 80 دلار در هر اونس کاهش یافت.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ آذر ۹۵ ، ۱۱:۱۱
ahmad souri احمد سوری ahmad souri احمد سوری


دنیای اقتصاد: روز گذشته دولت لایحه بودجه سال 1396 را تقدیم مجلس کرد. در این لایحه میزان درآمدهای دولت از محل فروش نفت و فرآورده‌های نفتی بیش از 111 هزار میلیارد تومان برآورد شده است. تحقق درآمدهای نفتی از دو محل قابل بررسی است، اول اینکه آیا قیمت نفت در بودجه سال آینده منطقی است یا اینکه دولت آن را بلند‌پروازانه در نظر گرفته است؟ و دوم، آیا میزان صادرات روزانه نفت قابل تحقق است؟ بر اساس اعلام سازمان برنامه و بودجه، قیمت نفت در لایحه بودجه سال آینده 55 دلار به ازای هر بشکه است. همچنین بررسی‌ها نشان می‌دهد، دولت میزان صادرات روزانه نفت خام و میعانات گازی را در سال آینده 557/ 2میلیون بشکه در نظر گرفته است. بر اساس سناریوهایی که «دنیای اقتصاد» پیش روی بازار نفت و روند صادراتی کشور تعریف کرده است، می‌توان گفت قیمت نفت در بودجه سال آینده مقداری خوش‌بینانه در نظر گرفته شده، اما میزان صادرات نفت تقریبا منطقی است؛ بنابراین در مجموع باید گفت دولت میزان درآمدهای نفتی در بودجه سال 1396 را خوش‌بینانه در نظر گرفته است. این موضع می‌تواند نشان‌دهنده دو نکته باشد، اول اینکه دولت به توافق اوپک که هفته گذشته انجام شد، بسیار خوش‌بین است و انتظار دارد قیمت‌ها تحت تاثیر این توافق افزایش یابد و دوم، این سیگنال را به بازار نفت می‌دهد که خود و دیگر کشورهای عضو اوپک قصددارند بر تعهداتی که در اوپک داده‌اند پایبند بمانند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ آذر ۹۵ ، ۱۱:۱۱
ahmad souri احمد سوری ahmad souri احمد سوری


دنیای اقتصاد: سازمان همکاری‌های اقتصادی و توسعه (OECD) در تازه‌ترین گزارش خود از چشم‌انداز اقتصاد جهان که دیروز، منتشر کرد، ضمن تغییر پیش‌بینی خود از رشد اقتصادی جهان اعلام کرد که اجرای راهکارهای مالی برای نجات اقتصاد جهان از تله «رشدکند» ضروری است. به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل روزنامه «دنیای اقتصاد» این سازمان در این گزارش پیش‌بینی کرده است که اقتصاد جهان همچنان در تله رشد کند گرفتار خواهد ماند، اما به‌کارگیری فعالانه‌تر سیاست‌های مالی می‌تواند به افزایش ملایم رشد کمک کند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ آذر ۹۵ ، ۱۶:۴۲
ahmad souri احمد سوری ahmad souri احمد سوری

دکتر حمید قنبری: هیات ثبات مالی (Financial Stability Board) به تازگی فهرستی از بانک‌هایی که در سطح جهانی دارای اهمیت سیستمی هستند را منتشر کرده است. این فهرست که 21 نوامبر 2016 منتشر شده با همکاری کمیته نظارت بانکی بازل تهیه شده است و عملا تا پایان سال 2017 ملاک عمل قرار خواهد گرفت. مقایسه این فهرست با فهرست سال گذشته نشان می‌دهد که همان 30 بانک و موسسه مالی که در سال 2016 جزو موسسات دارای اهمیت سیستمی بودند، هنوز هم دارای اهمیت سیستمی هستند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ آذر ۹۵ ، ۱۶:۴۱
ahmad souri احمد سوری ahmad souri احمد سوری

مهر: گمرک ایران با اعلام اینکه همراه داشتن ارز خارجی بیش از ۱۰هزار دلار مستلزم اظهار به گمرک است، مراحل اظهار الکترونیکی ارز همراه مسافر را اعلام کرد. به گزارش خبرگزاری مهر، بر این اساس، عدم رعایت مقررات فوق، مشمول مجازات مقرر در قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مصوب سال ۱۳۹۲ خواهد شد و خروج ارز فیزیکی صرفا از سوی شخص اظهارکننده و به همان نوع ارز اظهار شده مجاز است. بنابر این گزارش کلیه دارندگان اظهارنامه‌های قبلی (غیرالکترونیکی) از تاریخ 1/ 9/ 95 حداکثر به مدت ۶ ماه فرصت دارند تا با مراجعه به آدرس اینترنتی http:/ / cdf.irica.com نسبت به ثبت اطلاعات اظهارنامه‌های خود اقدام و کد رهگیری دریافت کنند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ آذر ۹۵ ، ۱۶:۴۰
ahmad souri احمد سوری ahmad souri احمد سوری

فهرست به ‌روز رسانی شده نشریات معتبر علمی بین‌المللی مورد تایید دانشگاه تهران منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه‌تهران، معاونت پژوهشی دانشگاه تهران آخرین فهرست نشریات معتبر علمی بین‌المللی مورد تایید دانشگاه‌ تهران را منتشر کرد.

فهرست نشریات غیر معتبر که مورد پذیرش دانشگاه تهران نیستند نیز ‌به‌زودی توسط حوزه معاونت پژوهشی این دانشگاه تهیه و برای اطلاع اعضای هیات‌ علمی و همکاران دانشگاهی منتشر می شود.

فهرست به روز شده نشریات معتبر مورد پذیرش دانشگاه تهران در نشانی http://ut.ac.ir/fa/page/۱۱۰۰ قابل دسترس است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ آذر ۹۵ ، ۱۶:۳۶
ahmad souri احمد سوری ahmad souri احمد سوری

شک نکنید که بخشی از سهام این فروشگاه در تهران متعلق به شرکت کرفور فرانسه است اما به دلیل روابط تیره ایران و فرانسه تلاش می‌کنند که این موضوع اعلام عمومی نشود.

به گزارش فردا، مردم به مانند مور و ملخ در آن ریخته‌اند و در پر کردن سبدهای کالا از هم سبقت می‌گیرند.
انتهای خیابانی در غرب تهران که به معنای باغ بهشت است به فروشگاهی ختم می‌شود که مردم به مانند مور و ملخ در آن ریخته‌اند و در پر کردن سبدهای کالا از هم سبقت می‌گیرند، هر مراجعه‌ کننده‌ای برای بار اول با دیدن این صحنه‌ها با این پرسش مواجه می‌شود که به راستی تهرانی‌ها به دنبال کدام کالا هستند که در فروشگاه‌های وطنی نمی‌یابند؟
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ آذر ۹۵ ، ۱۶:۰۳
ahmad souri احمد سوری ahmad souri احمد سوری