وبلاگ شخصی -احمد سوری

وبلاگ-احمد سوری

وبلاگ شخصی -احمد سوری

وبلاگ-احمد سوری

این وبلاگ جهت جمع آوری و تمرکز اطلاعاتی که با آنها مواجه شده ام گردآوری شده است . با توجه به تحصیلات و حوزه کاری اینجانب در مدیریت مالی ، بیشترین اطلاعات آن مربوط به این حوزه می باشد . سعی کرده ام داده ها و اطلاعاتی که در مدیریت مالی به آن مراجعه داشته ام را به نوعی در اینجا گردآوری نمایم . امیدوارم برای شما و دیگران نیز مفید باشد و به ارتقاء دانش مالی کمک نماید .
همچنین بخش های متفرقه دیگری نیز در این وبلاگ مشاهده می کنید که امیدوارم برای شما نیز جالب باشد .
بایگانی

۵۵ مطلب در تیر ۱۳۹۴ ثبت شده است

فایل PDF آموزش اکسل برای حسابداران و حسابرسان مبتنی بر رویکرد دگرگون سازی حسابداری و حسابرسی نوشته ایمان ثابتی را از اینجا دانلود کنید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ تیر ۹۴ ، ۱۶:۲۱
ahmad souri احمد سوری ahmad souri احمد سوری

در حال حاضر و با ابلاغ خطوط اساسی برنامه ششم، ابزار بازارسرمایه در برنامه‌ریزی‌ها دیده شده است؛ ولی اجرای آن بستگی خیلی زیادی به انجام اصلاحات ساختاری دارد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ تیر ۹۴ ، ۰۹:۴۷
ahmad souri احمد سوری ahmad souri احمد سوری

پایگاه اطلاع‌رسانی دولت: معاون اول رئیس‌جمهوری آیین‌نامه اجرایی تبصره (2) اصلاحی ماده (9) قانون افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی موضوع ماده (45) قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور را برای اجرا به وزارت جهادکشاورزی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت امور اقتصادی و دارایی و وزارت دادگستری ابلاغ کرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ تیر ۹۴ ، ۰۹:۴۷
ahmad souri احمد سوری ahmad souri احمد سوری

دنیای اقتصاد: حجم دارایی‌های بلوکه شده، تبدیل به یک ابهام جدید در فضای عمومی شده است. ریشه این ابهام، ناشی از سوء‌تفاهم درباره مفهوم دلارهای بلوکه‌شده است. «دنیای اقتصاد» در گزارشی با هدف رفع ابهام مطرح شده تلاش کرده بر اساس اصول فنی و حقوقی، به ردیابی دارایی‌های بلوکه شده بپردازد. در این گزارش علاوه‌بر تعریف دارایی‌های بلوکه شده «بانک مرکزی» و «دولت»، تفاوت این مفهوم با دارایی‌های غیر‌قابل‌انتقال شرح داده شده است. بر این اساس، می‌توان سه حالت برای بلوکه شدن دارایی‌های خارجی ایران متصور شد. حالت نخست بلوکه شدن دارایی‌های خارجی دولت، قبل از وصول آنها توسط بانک مرکزی است، این منابع متعلق به دولت است. دسته دوم، زمانی است که بانک مرکزی عواید حاصل از فروش نفت را در حساب خود دریافت کرده و ریال آن را به حساب خزانه واریز کرده است، که جزو منابع استفاده‌شده محسوب می‌شوند. حالت سوم این است که بانک مرکزی برای خریدهای خارجی بخش دولتی، به دولت ارز فروخته باشد؛ اما در مسیر پرداخت به ذی‌نفع خارجی، دارایی‌های مزبور بلوکه شده که این دارایی نیز جزو اموال بلوکه شده به حساب می‌آید. بررسی‌ها نشان می‌دهد بخش عمده‌ای از منابع در این چارچوب، بلوکه شده به‌شمار نمی‌آید؛ زیرا دولت به مدل‌های مختلف از این منابع استفاده کرده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ تیر ۹۴ ، ۰۹:۳۴
ahmad souri احمد سوری ahmad souri احمد سوری

دنیای اقتصاد: 9 صاحب‌نظر اقتصاد مسکن، نماهای نزدیک و دور بازار ملک از زاویه «توافق هسته‌ای» را رصد کردند. نتیجه مشترک بررسی‌‌‌ها، از دو پالس «توافق» به بازار مسکن حکایت دارد و نشان می‌دهد شایعه «واکنش آنی به‌صورت جهش قیمت در پی تحولات سیاسی اخیر»، مردود است. اما از یکسو مولفه‌های بیرونی و درونی اثرگذار، به‌تدریج از کاهش قیمت پشتیبانی نمی‌کند و از سوی دیگر در میان‌مدت، تقاضای سرمایه‌ای وارد بازار ملک می‌شود. بنابراین تا قبل از تغییر مسیر نقدینگی به سمت خرید مسکن - 6 ماه پیش‌رو - تقاضای مصرفی فرصت بهره‌برداری از ثبات قیمت‌ را دارد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ تیر ۹۴ ، ۰۹:۳۳
ahmad souri احمد سوری ahmad souri احمد سوری

احمد‌ حاتمی یزد

رئیس پیشین بانک صادرات
در مورد میزان درآمدهای ارزی بلوکه شده نمی‌توان رقم دقیقی را مشخص کرد اما به نظر می‌رسد مقدار آن چیزی حدود 100 میلیارد دلار خواهد بود که البته پول هنگفتی است و در صورتی‌که به درستی هزینه شود می‌تواند منشأ اثرات زیادی برای اقتصاد ما باشد. در دولت گذشته با وجود منابع عظیم مالی و درآمدهای بالای نفتی، شاهد بی‌انضباطی‌های زیادی در حوزه‌های پولی و مالی بودیم به‌طوری که بدهی دولت به بانک‌ها، بانک مرکزی و پیمانکاران پروژه‌های مختلف عمرانی به شدت افزایش پیدا کرد.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ تیر ۹۴ ، ۰۹:۳۰
ahmad souri احمد سوری ahmad souri احمد سوری

23 تیرماه 94، دوره‌ای جدید را برای اقتصاد کشور رقم زد؛ دور از ذهن نیست اگر بگوییم انتظار بسیاری از فعالان اقتصادی ایرانی و خارجی به پایان رسید و آینده‌ای جدید پیش روی آنها‌ترسیم شد. دوره پساتوافق، دوره‌ای است که کارشناسان معتقدند فرصت‌های تازه‌ای پیش روی ایران قرار خواهد گرفت. فرصت‌هایی که باید با مدیریت ویژه مورد استفاده قرار گیرد. ورود سرمایه‌های خارجی، آزاد شدن ارزهای بلوکه شده ایران و تغییراتی که در روند صادرات و واردات کشور به‌وجود می‌آید، دغدغه بسیاری از فعالان اقتصادی در دوره پساتوافق است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ تیر ۹۴ ، ۰۹:۲۸
ahmad souri احمد سوری ahmad souri احمد سوری

یک کارگزار بورس تهران به صنایع خودرویی و پتروشیمی به‌عنوان صنایع تاثیرپذیر از توافق هسته‌ای یاد کرد و گفت: روند بازار سرمایه رفته رفته بهبود پیدا کرده و فعالان این بازار تا پایان سال بازدهی 25 تا 30 درصدی را کسب می‌کنند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ تیر ۹۴ ، ۰۹:۲۷
ahmad souri احمد سوری ahmad souri احمد سوری

بررسی‌ها نشان می‌دهد در فاصله مهرماه سال 92 تا نقطه اوج بازار سهام کشور در همان سال (15 دی‌ماه 92) رقمی حدود هزار و 300 میلیارد تومان نقدینگی خرد وارد بازار سهام شده است که این مبلغ با آغاز ریزش این بازار از 16 دی‌ماه همان سال تا پایان سال 93 از این بازار خارج شده است. با این حال در فاصله چهار ماه گذشته رقمی حدود 900 میلیارد تومان نقدینگی از دو محل ورود حقیقی‌ها به بورس تهران و فروش حدود 230 میلیارد تومان اوراق تسهیلات مسکن امیدها به افزایش بازجذب نقدینگی‌های خرد را در این بازار دوباره افزایش داده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ تیر ۹۴ ، ۰۹:۲۷
ahmad souri احمد سوری ahmad souri احمد سوری

چندی پیش حسن روحانی، رئیس‌جمهوری در نامه‌ای خطاب به معاون اول دولت یازدهم از وی خواست برنامه‌ای جامع برای اصلاح نظام بانکی، توسعه بازار اولیه سرمایه و سامان بخشیدن به بدهی‌های دولت تدوین کند. رئیس‌جمهوری در بند (ب) این نامه بر تامین مالی از طریق بازار سرمایه تاکید کرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ تیر ۹۴ ، ۰۹:۲۵
ahmad souri احمد سوری ahmad souri احمد سوری