وبلاگ شخصی -احمد سوری

وبلاگ-احمد سوری

وبلاگ شخصی -احمد سوری

وبلاگ-احمد سوری

این وبلاگ جهت جمع آوری و تمرکز اطلاعاتی که با آنها مواجه شده ام گردآوری شده است . با توجه به تحصیلات و حوزه کاری اینجانب در مدیریت مالی ، بیشترین اطلاعات آن مربوط به این حوزه می باشد . سعی کرده ام داده ها و اطلاعاتی که در مدیریت مالی به آن مراجعه داشته ام را به نوعی در اینجا گردآوری نمایم . امیدوارم برای شما و دیگران نیز مفید باشد و به ارتقاء دانش مالی کمک نماید .
همچنین بخش های متفرقه دیگری نیز در این وبلاگ مشاهده می کنید که امیدوارم برای شما نیز جالب باشد .
بایگانی

۹ مطلب در خرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است

بررسی دو تجربه متفاوت یکسان‌سازی نرخ ارز نشان می‌دهد

گروه بازار  پول: یکی از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر پایداری تورم تک‌نرخی بحث یکسان‌سازی نرخ ارز است. این در حالی است که اقتصاد ایران دو تجربه متفاوت اجرای سیاست‌های یکسان‌سازی نرخ ارز در دهه 70 و 80 را تجربه کرده است. نتایج به دست آمده از مطالعه تجربه موفق دهه 80 نشان می‌دهد باید برای اجرای موفق سیاست یکسان‌سازی نرخ ارز پنج‌ گام مهم را در نظر گرفت: «ایجاد بسترهای مناسب قانونی و اقتصادی و تعدیل رفتار شرکت‌کنندگان بازار»، «تداوم هماهنگی سیاست‌های پولی، ارزی، مالی و بازرگانی»، «تقویت مدیریت ریسک ارزی بانک‌ها»، «فعال‌سازی نظام شناور مدیریت شده ارز و تعمیق بازار بین بانکی ارز» و «اعلام زمان اجرای سیاست پس از فراهم شدن پیش‌نیازهای لازم».

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ خرداد ۹۴ ، ۰۸:۲۵
ahmad souri احمد سوری ahmad souri احمد سوری

گروه بورس – مهرنوش سلوکی: بازار سرمایه ایران در حالی سیزدهمین روز توقف بر سطح 63 هزار واحدی را پشت‌سر گذاشت که با تغییرات بسیار کوچک اولین روز هفته را مثبت آغاز کرد. نماگر شاخص کل بازار سرمایه روز گذشته تنها با 18 واحد افزایش در سطح 63 هزارو 419 واحدی قرار گرفت تا کماکان انتظارات برای رفع ابهام‌های سیستماتیک و غیر‌سیستماتیک را در خود داشته باشد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ خرداد ۹۴ ، ۰۸:۲۱
ahmad souri احمد سوری ahmad souri احمد سوری

مدیرعامل شرکت بورس اوراق بهادار تهران تاکید بر تسهیل واردات تجهیزات و کالاهای سرمایه‌ای را ضروری دانست و گفت: در حال حاضر بازار سهام برای تحلیل شفاف‌تر از آینده در انتظار مانده است. حسن‌قالیباف اصل در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، با اشاره به تاثیر مذاکرات هسته‌ای بر بازار سرمایه، عنوان کرد: هر چند طرح پاره‌ای مسائل در این مذاکرات می‌تواند اثرات فوری در کوتاه‌مدت برای بازار سهام بر جای بگذارد، اما در حال حاضر برخی مباحث از جمله موضوع دسترسی آسان و به کارگیری تجهیزات صنعتی و کالاهای سرمایه‌ای در بلندمدت بر اشتغال اثرگذار است. وی افرود: در حال حاضر قیمت جهانی نفت با کاهش مواجه شده است. 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ خرداد ۹۴ ، ۰۸:۲۰
ahmad souri احمد سوری ahmad souri احمد سوری

جزوه حسابداری مدیریت استاد جعفری را از اینجا دانلود کنید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ خرداد ۹۴ ، ۱۴:۳۱
ahmad souri احمد سوری ahmad souri احمد سوری

قانون تجارت آن را از اینجا ( پژوهش های مجلس )مشاهده کنید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ خرداد ۹۴ ، ۱۳:۵۷
ahmad souri احمد سوری ahmad souri احمد سوری

«دنیای اقتصاد» روند 12 ساله را بررسی کرد
دنیای اقتصاد: بررسی 12 ساله از عملکرد بازارهای کشور حاکی از آن است که رکود دسته‌جمعی بازارهای مالی پدیده نادری است که از اوایل سال 93 شاهد آن هستیم. اکنون اما، ثبات نسبی در شرایط اقتصادی، خوش‌بینی به فضای سیاست خارجی و توقف ریزش قیمت جهانی کالاها نشان می‌دهد به پایان دوران رکودی نزدیک شده‌ایم؛ بنابراین با کاهش تمایل به سفته‌بازی در بازارها، احتمال رونق در بازارهای وابسته به بخش تولید واقعی؛ یعنی بورس و مسکن، افزایش یافته است. در این خصوص، به علت تحریک تقاضای واقعی (مصرفی) در بخش مسکن (عاری از سفته‌بازی)، بازار سهام می‌تواند بیشترین جذابیت را برای سرمایه‌گذاران داشته باشد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ خرداد ۹۴ ، ۰۸:۴۳
ahmad souri احمد سوری ahmad souri احمد سوری

گروه بورس: فرابورس ایران شنبه شانزدهم خرداد ماه شاهد پذیره‌نویسی صندوق قابل معامله – ETF- با درآمد ثابت گنجینه آینده روشن خواهد بود. صندوق گنجینه آینده روشن به‌عنوان دومین صندوق قابل معامله با درآمد ثابت و هفتمین ETF فرابورس ایران روز چهارشنبه به فعالان بازار معرفی شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ خرداد ۹۴ ، ۰۸:۴۰
ahmad souri احمد سوری ahmad souri احمد سوری

دکتر احمد پویان فر
مدیر‌عامل شرکت مشاور سرمایه‌گذاری آیکو
همواره یکی از دغدغه‌های مسوولان بازار سرمایه کشور مقابله با تغییرات هیجانی قیمت سهام در مقاطع زمانی مختلف و در نتیجه عدد شاخص بوده است. چرخه تاثیرپذیری قیمت‌ها از تغییرات شاخص و عدد شاخص از قیمت‌ها در دوره‌های افت بازار همواره معامله‌گران و دست‌اندرکاران بازار را دچار چالش کرده است. به نحوی که در مقاطعی دست‌اندرکاران بازار به منظور کنترل نوسانات گذرا، هم به‌صورت بنیادی و هم به‌صورت غیر‌بنیادی اقدام به تدوین مقررات، دستورالعمل‌ها و حتی توصیه‌هایی به معامله‌گران بازار کرده‌اند. از آن جمله می‌توان به معرفی شاخص‌های جدید از جمله شاخص قیمتی هم وزن از تاریخ 28/ 12/ 92 در بورس تهران اشاره کرد. 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ خرداد ۹۴ ، ۰۸:۳۹
ahmad souri احمد سوری ahmad souri احمد سوری

گروه بورس- زهرا رحیمی: بازار سهام در هفته جاری نوسانات محدودی را تجربه کرد. این روند روز شنبه با افت ملایم قیمت‌ها آغاز شد و روز یکشنبه نیز روند نزولی خود را ادامه داد؛ اما در روز گذشته با تقویت تقاضا به ویژه در معاملات دو نماد شبندر و شپنا به مدار صعودی بازگشت. به این ترتیب روز گذشته شاخص کل بورس تهران در ادامه روند بی‌رمق و نوسانی با دامنه محدود خود، با رشد 133 واحدی (معادل 21/ 0 درصدی) مواجه شد و در ارتفاع 63 هزار و 496 واحدی ایستاد. در تحلیل و بررسی شرایط بازار در روزهای گذشته شاهد رکودی مزمن و پایدار در معاملات هستیم به‌طوری که ‌ارزش معاملات در برخی روزها (با حذف اثر معاملات بلوکی) به مرز 100 میلیارد تومان سقوط کرده است که نشان از عدم ورود نقدینگی جدید به سمت بازار سهام و بی‌تحرکی معامله‌گران دارد. در این شرایط بی‌خبری در سیاست خارجی، انگیزه جدیدی برای سرمایه‌گذاران ایجاد نکرده است و اوضاع همچنان بر مدار صبر و انتظار پیش می‌رود. 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ خرداد ۹۴ ، ۱۰:۲۹
ahmad souri احمد سوری ahmad souri احمد سوری