وبلاگ شخصی -احمد سوری

وبلاگ-احمد سوری

وبلاگ شخصی -احمد سوری

وبلاگ-احمد سوری

این وبلاگ جهت جمع آوری و تمرکز اطلاعاتی که با آنها مواجه شده ام گردآوری شده است . با توجه به تحصیلات و حوزه کاری اینجانب در مدیریت مالی ، بیشترین اطلاعات آن مربوط به این حوزه می باشد . سعی کرده ام داده ها و اطلاعاتی که در مدیریت مالی به آن مراجعه داشته ام را به نوعی در اینجا گردآوری نمایم . امیدوارم برای شما و دیگران نیز مفید باشد و به ارتقاء دانش مالی کمک نماید .
همچنین بخش های متفرقه دیگری نیز در این وبلاگ مشاهده می کنید که امیدوارم برای شما نیز جالب باشد .
بایگانی

۲۱ مطلب در مهر ۱۳۹۵ ثبت شده است

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار ضمن تشریح برنامه‌های نوین سازمان بورس برای تضمین شفافیت اطلاعات، نقش حراست‌ها را در تضمین شفافیت و پیشگیری از چالش رانت اطلاعات بسیار مهم دانست.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ مهر ۹۵ ، ۱۲:۱۸
ahmad souri احمد سوری ahmad souri احمد سوری

خبرگزاری مهر: سرعت اتصال به اینترنت هر روز مرزهای جدیدی را پشت‌سر می‌گذرد و این‌بار رکورد حیرت‌آور 5/ 52گیگابیت در ثانیه در کشور کره‌جنوبی به ثبت رسیده است. 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ مهر ۹۵ ، ۱۲:۱۷
ahmad souri احمد سوری ahmad souri احمد سوری


نیویورک تایمز

یک شرکت اپراتور تلفن همراه در آمریکا برای نخستین بار با همکاری با یک اپراتور تلفن همراه ایرانی، به مشترکانش در داخل ایران نیز سرویس می‌دهد. یک رسانه ایرانی در این باره نوشت: خط‌های تلفن اپراتور «AT&T» آمریکا در ایران نیز تحت پوشش قرار داده شد. پیش از این هیچ سیم‌کارت آمریکایی در داخل ایران تحت پوشش قرار نمی‌گرفت و سرویس‌دهی نمی‌شد. از مارس سال جاری میلادی شرکت «AT&T» آمریکا با اپراتور «رایتل» در ایران قراردادی بست که در قالب آن خط‌های تلفن همراه این شرکت آمریکایی در داخل ایران نیز تحت پوشش قرار گرفته است. یک وکیل ایرانی تبار در سفر اخیرش به ایران برای دیدار مادر بزرگ بیمارش متوجه این نکته شده است. «فریار غضنفری» وکیل ایرانی تبار مسائل مرتبط با «مالکیت معنوی» ساکن شهر سانفرانسیسکو، اخیرا پس از اینکه مادربزرگش به یک بیماری سخت مبتلا شده بود، برای عیادت او به تهران سفر کرده است. او فراموش می‌کند تلفن همراه خود را خاموش کند و پس از ورود به ایران در منزل مادربزرگش متوجه زنگ تلفن همراهش می‌شود و متوجه می‌شود تلفن همراه او در داخل ایران نیز پوشش داده می‌شود. او تلفن را برداشته و با همکار خود که می‌خواسته درباره پرونده یک ثبت اختراع صحبت کند، گفت‌وگو کرده است. یکی از کارکنان شرکت رایتل سرویس دهی و همکاری با شرکت آمریکایی «AT&T» را تایید کرده است. قرارداد همکاری این دو شرکت در مارس سال جاری میلادی منعقد شده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ مهر ۹۵ ، ۱۲:۱۶
ahmad souri احمد سوری ahmad souri احمد سوری

مترجم: پیام محجوبی

آیا تا به حال پیش آمده حرف‌هایی را که می‌شنوید، باور نکنید؟ یا اینکه در مراودات خود حس کنید چیزی غلط است و به درستی پیش نمی‌رود؟ یا اینکه در جایی گفته شد «بله» اما با حرکات سر و بدن پاسخ منفی برداشت کنید؟ به منشا اختلاف بین آنچه می‌شنوید یا می‌گویید با آنچه استنباط می‌شود، ارتباط غیرکلامی یا زبان بدن اطلاق می‌شود. با بالا بردن شناخت خود از علائم و نشانه‌های زبان بدن، نه تنها اطرافیان خود را بهتر درک خواهید کرد بلکه ارتباط بهتری با آنان خواهید داشت. گاهی حرکات، رفتارها یا تغییرات در چهره که می‌تواند ظریف و نامحسوس یا بسیار مشهود باشد، مبین آن چیزی است که در ذهن ما می‌چرخد. بنابراین در جهت ارتباط موثرتر، باید آگاهی خود را نسبت به این موضوعات ارتقا بخشید. در این مقاله به برخی از نشانه‌های زبان بدن اشاره شده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ مهر ۹۵ ، ۱۲:۱۴
ahmad souri احمد سوری ahmad souri احمد سوری

سازمان ملل متحد همزمان با برگزاری سومین اجلاس جهانی «اسکان بشر»، با انتشار یک گزارش جامع از «بحران مشترک شهرهای دنیا»، ماموریت مشترک دولت‌‌های مرکزی همه کشورها در سال 2017 را «تامین مسکن با کیفیت برای سه دهک اول جامعه به‌عنوان فقیرترین قشر شهری» معرفی کرد. دفتر «برنامه اسکان بشر ملل متحد» موسوم به «هبیتات» که در سازمان ملل مستقر است و در غالب کشورها از جمله ایران، نمایندگی فعال دارد، یک سند 255 صفحه‌ای از آخرین وضعیت «نظام اقتصادی-اجتماعی شهرهای جهان و روند رشد شهرنشینی» منتشر کرده است که نشان می‌دهد: «توسعه بدقواره شهرها» در جهان به‌خصوص در کشورهای در حال توسعه از یکسو و «خطاهای برنامه‌‌ای دولت‌ها ناشی از سیاست‌‌گذاری ناقص در بخش مسکن» از سوی دیگر، سبب شده شهرهای 2016 برای سکونت شهروندان، «حالت اضطرار» پیدا کرده و «چهره فقر» در مناطق شهری بیش از هر «اِلمان» دیگری، خودنمایی کند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ مهر ۹۵ ، ۰۹:۲۱
ahmad souri احمد سوری ahmad souri احمد سوری

دنیای اقتصاد: با نزدیکی به زمان برگزاری انتخابات آمریکا و ایران، بی‌شک یکی از حوزه‌هایی که با تحولات قابل توجهی مواجه می‌شود اقتصاد و بازارهای جهانی است. دراین خصوص در نشستی تخصصی، رفتار انتخاباتی بازار سرمایه بررسی شد. تحلیل رفتار دولت‌های مختلف در آمریکا نشان می‌دهد که بیشترین بازده اقتصادی این دولت، در زمان روی کار بودن دموکرات‌ها رخ داده است. همچنین بررسی تحولات بورس تهران با توجه به عملکرد دولت‌ها در ایران نتایج قابل توجهی دارد که می‌تواند در ترسیم دورنمای بازار سهام پس از دو انتخابات موثر باشد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ مهر ۹۵ ، ۰۸:۵۹
ahmad souri احمد سوری ahmad souri احمد سوری

دنیای اقتصاد: آمارهای جهانی نشان می‌دهد طی یک سال گذشته، ایران بیشترین ارتقا را در رتبه‌بندی از نظر شاخص «کیفیت زندگی» داشته است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ مهر ۹۵ ، ۰۸:۵۱
ahmad souri احمد سوری ahmad souri احمد سوری

فورد موتور اعلام کرد به مدت یک هفته تولید وانت‌های اف-150 را در کارخانه مونتاژ کانزاس متوقف می‌کند و به‌طور موقت سه کارخانه دیگر خود را به مدت چند هفته تعطیل می‌کند.به گزارش رویترز، در اثر این تعطیلی موقت حدود 13 هزار کارگر ساعتی فورد بیکار خواهند شد. براساس اعلام فورد حدود 14 هزار نفر در این چهار کارخانه مشغول به‌کار هستند. وانت مدل اف-150 پرفروش‌ترین وانت در آمریکای‌شمالی است اما فروش کل وانت‌های سری اف در ماه سپتامبر با کاهش 3 درصدی روبه‌رو شده است. فورد همچنین تولید دو مدل خودروی شاسی‌بلند را به مدت دو تا سه هفته متوقف می‌کند. این دو مدل فورد اسکیپ و فورد لینکلن ام‌کی‌سی هستند. اسکیپ دومین مدل پرفروش فورد در آمریکاست، اما از طرف رقبای ژاپنی به‌شدت تحت‌فشار قرار گرفته است. در ماه سپتامبر فروش اسکیپ در آمریکا 12 درصد سقوط کرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ مهر ۹۵ ، ۰۸:۴۶
ahmad souri احمد سوری ahmad souri احمد سوری

ایران برای اولین بار کاندیدای دریافت جایزه کنستانتین در حوزه مشاوره مدیریت IT و ICT شد. براساس این گزارش، طرح پیشنهادی ایران در موضوع مشاوره مدیریت، در کنار پروژه‌های کشورهایی مانند انگلیس، اتریش، چین، رومانی و فنلاند کاندیدای دریافت جایزه معتبر کنستانتین شده است. این طرح که از سوی انجمن مشاوره مدیران ایران به این کنفرانس راه یافته مربوط به پروژه استقرار حلقه‌های کنترل کیفیت (QCC) با رویکرد خلاقانه حل مساله (TRIZ) در شرکت پتروشیمی بندر امام خمینی است که به‌عنوان یکی از 9پروژه برتر کاندیدای دریافت جایزه بین‌المللی کنستانتین سال 2016 در کانادا شد. این طرح موفق به صرفه‌جویی بالغ بر 34میلیارد تومان هزینه در این مجتمع شده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ مهر ۹۵ ، ۰۸:۳۷
ahmad souri احمد سوری ahmad souri احمد سوری

نویسنده: Marla Tabaka

اگر شخصی نمی‏تواند برای انجام کاری در خود انگیزه ایجاد کند، آیا دلیلش این است که آمادگی لازم برای انجام آن را ندارد؟ ربکا ماسی، کارشناس سلامت اجتماعی به این سوال پاسخ مثبت می‏دهد. این اتهامی است که بارها به شکست یا عدم انگیزه و مخصوصا عدم موفقیت و جاه‌طلب بودن وارد می‌شود. به نظر می‏رسد قدرت محض خواستن یک چیز، همه چیزی است که لازم داریم. افرادی که موفق هستند، می‌خواستند که موفق باشند و افرادی که شکست می‌خورند، باید خواسته خود را بیشتر می‏کردند تا موفقیت نصیبشان می‌شد. این افراد اگر کمی تمایل خود را بیشتر می‏کردند، چیزی را که ادعای خواستنش را می‌کردند داشتند و حالا که آن را ندارند پس حتما واقعا خواستارش نبوده‏اند. این موضوع به نظر بسیار ساده و بدیهی می‏آید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ مهر ۹۵ ، ۰۸:۳۰
ahmad souri احمد سوری ahmad souri احمد سوری