وبلاگ شخصی -احمد سوری

وبلاگ-احمد سوری

وبلاگ شخصی -احمد سوری

وبلاگ-احمد سوری

این وبلاگ جهت جمع آوری و تمرکز اطلاعاتی که با آنها مواجه شده ام گردآوری شده است . با توجه به تحصیلات و حوزه کاری اینجانب در مدیریت مالی ، بیشترین اطلاعات آن مربوط به این حوزه می باشد . سعی کرده ام داده ها و اطلاعاتی که در مدیریت مالی به آن مراجعه داشته ام را به نوعی در اینجا گردآوری نمایم . امیدوارم برای شما و دیگران نیز مفید باشد و به ارتقاء دانش مالی کمک نماید .
همچنین بخش های متفرقه دیگری نیز در این وبلاگ مشاهده می کنید که امیدوارم برای شما نیز جالب باشد .
بایگانی

۱۳ مطلب در خرداد ۱۳۹۷ ثبت شده است

روز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت‌ماه، دکتر حسین عبده تبریزی در پنجمین همایش ریاضیات و علوم انسانی که به همت دانشکده‌ی علوم ریاضی و رایانه و دانشکده‌ی اقتصاد دانشگاه علامه‌طباطبایی برگزار شده بود، شرکت کرد و سخنرانی‌ای با عنوان ʺنقش ریاضیات در توسعه‌ی علم مالیʺ ارائه نمود.

نشریه‌ی اطلاعات بورس در شماره‌ی ۲۵۲ به تاریخ ۵ خردادماه، شرحی از صحبت‌های دکتر عبده تبریزی در همایش ریاضیات و علوم انسانی را به چاپ رسانیده است.

متن این سخنرانی:

نقش ریاضیات در توسعه‌ی علم مالی

حسین عبده تبریزی*

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ خرداد ۹۷ ، ۰۸:۱۳
ahmad souri احمد سوری ahmad souri احمد سوری
سنا : دبیر کمیته مبارزه با پولشویی سازمان بورس و اوراق بهادار، از تدوین دستورالعمل شناسایی مشتریان خارجی و ارسال به دبیرخانه شورای عالی مبارزه با پولشویی برای تصویب نهایی خبر داد. روح‌الله نجفی گفت: با توجه به تاکید مقررات مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم به شناسایی مشتریان، از آنجا که دستورالعمل شناسایی مشتریان ایرانی قبلا تصویب و ابلاغ شده بود، تدوین دستورالعمل درخصوص شناسایی مشتریان خارجی نیز ضروری بود که این مهم در سال ۹۶ انجام شد. وی افزود: دستورالعمل مذکور تهیه و پس از تایید هیات مدیره سازمان بورس برای تصویب به دبیرخانه شورای عالی مبارزه با پولشویی ارسال شد.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ خرداد ۹۷ ، ۰۹:۰۸
ahmad souri احمد سوری ahmad souri احمد سوری
لئونارد شرمنمترجم: مهدی نیکوئیبرگرفته از کتاب: اگر در جنگِ سگی هستی، گربه شو! : حدود ۲۵ سال پیش، شعبه آمریکایی شرکت آئودی، رئیس جدیدی را به‌کار گرفت تا خود را از منجلابی که آن سال‌ها به آن دچار بود، نجات دهد. این فرد یکی از کسانی بود که برای مشاوره نزد من می‌آمد و به همین دلیل نمی‌توانم نام واقعی‌اش را فاش کنم؛ پس اجازه دهید او را مارکوس هابر بنامیم. برای مارکوس، استخدام در شرکت آئودی یک نقطه بزرگ در رزومه کاری‌اش به حساب می‌آمد. او کار خود را از حوزه بازاریابی شروع کرده بود و با پیشرفت مستمر موفق شد تا به عنوان رئیس شرکت خودروساز آلمانی در آمریکا به‌کار گرفته شود. مارکوس در نهایت حتی به ریاست کلی شرکت آئودی نیز رسید.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ خرداد ۹۷ ، ۰۸:۲۲
ahmad souri احمد سوری ahmad souri احمد سوری
مترجم: بهاره صفویمنبع: startups *تهیه شده در موسسه معنا : بایرون مک کافی، در حال اتمام دوره MBA در مدرسه کسب‌وکار کالج سلطنتی لندن است. او معتقد است که گذراندن این دوره، احتمال موفقیت بیشتری برای کسب‌وکارها و شرکت‌های نوپا به ارمغان خواهد آورد. من و هزاران نفر دیگر در برهه‌های زمانی مختلف از زندگی‌مان آرزو می‌کنیم که کسب‌وکار خود را راه بیندازیم. در مورد شرکت خود رویاپردازی می‌کنیم و به این فکر می‌کنیم که محصول یا ارزشی به مشتریان ارائه دهیم. 
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ خرداد ۹۷ ، ۰۸:۲۱
ahmad souri احمد سوری ahmad souri احمد سوری
۵ خرداد ۱۲۸۷ چاه شماره یک حفر شده در مسجد سلیمان فوران کرد و ماده سیاه نفت از آن بیرون زد. این روز نقطه عطفی مهم در اقتصاد و تاریخ اجتماعی ایران محسوب می‌شود. حفاری این چاه درسال ۱۲۸۶ خورشیدی از طرف تیم حفاری تحت سرپرستی جورج رینولدز آغاز شده بود.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ خرداد ۹۷ ، ۱۰:۳۱
ahmad souri احمد سوری ahmad souri احمد سوری

دنیای اقتصاد : بنگاه‌های تولیدی دارای پروانه بهره‌برداری از پرداخت ۴درصد مالیات علی‌الحساب واردات قطعی معاف شدند. بر اساس بخشنامه‌ای که از سوی دفتر واردات گمرک ایران به گمرکات سراسر کشور ابلاغ شده؛ واحدهای تولیدی دارای پروانه بهره‌برداری و ماشین‌آلات خط تولید واحدهای تولیدی دارای جواز تأسیس از پرداخت ۴درصد مالیات علی الحساب واردات قطعی معاف شدند تا به این طریق هزینه‌های تامین مواد اولیه بنگاه‌های تولیدی در کشور کاهش یابد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ خرداد ۹۷ ، ۱۰:۲۹
ahmad souri احمد سوری ahmad souri احمد سوری
سنجش وضعیت لرزه‌ای نواحی و محله‌های مختلف شهر تهران، با دسترسی به یک نقشه متفاوت از موقعیت پهنه‌های گسلی پایتخت امکان‌پذیر شد. موقعیت مکانی سه نوع پهنه‌ گسل اصلی، متوسط و فرعی در مناطق ۲۲ گانه شهر تهران با دقتی در حد «تشخیص میزان فاصله پلاک‌های ساختمانی واقع در هر کوچه یا خیابان با پهنه‌های گسلی» نشان می‌دهد ۱۰ منطقه پایتخت- به‌طور خاص نیمه‌شمالی شهر- روی پهنه گسل اصلی واقع است. این نوع پهنه توان لرزه‌زایی با بزرگی بیش از ۶ ریشتر را دارد. در مقابل، بیش از ۵ منطقه در جنوب شهر، عاری از پهنه‌های گسلی است. در این نقشه، تصاویر رنگی سه نوع پهنه گسلی در ۳۵۴ محله پایتخت،‌ به وضوح نمایش داده شده است. یک زلزله‌شناس در تشریح مفهوم این نقشه اعلام کرد: نبود پهنه گسلی در یک محله به معنی امن بودن آن محله از آسیب‌های‌ زمین‌‌لرزه‌ احتمالی نیست، بلکه‌ «میزان مقاومت یا عدم مقاومت ساختمان‌ها بر حسب زمان و کیفیت ساخت و همچنین میزان رعایت ضوابط، مقررات و آیین‌نامه طراحی ساختمان در برابر زلزله»،‌ تعیین‌کننده ابعاد خطر زلزله‌بزرگ است. اعلام عمومی نقشه‌ محله‌ای گسل‌های تهران که در حال حاضر در اختیار مدیریت شهری قرار دارد، می‌تواند به «مطالبه هدفمند شهروندان از سازنده‌ها برای احداث بناهای مقاوم» منجر شود.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ خرداد ۹۷ ، ۱۰:۲۵
ahmad souri احمد سوری ahmad souri احمد سوری
دنیای اقتصاد : بورس تهران در حالی دومین ماه سال را تحت تاثیر نگرانی‌های ناشی از اخبار غیراقتصادی با نوسانات شدیدی پشت سر گذاشت که ماحصل این امر ثبت زیان ۳/ ۰ درصدی در کارنامه این بازار بود. این در حالی است که برآیند عملکرد اردیبهشت‌ماه صندوق‌های سرمایه‌گذاری فعال در بازار سهام عمدتا مثبت بود و تنها تعداد اندکی از صندوق‌ها ماه گذشته را با ثبت زیان سپری کردند. بر این اساس ۷۵ درصد از مجموع صندوق‌های سرمایه‌گذاری فعال در بورس با ثبت سود در کارنامه اردیبهشت‌ماه همراه شدند.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ خرداد ۹۷ ، ۰۸:۵۳
ahmad souri احمد سوری ahmad souri احمد سوری

دکتر سلمان خادم الملهعضو هیات مدیره کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایرانبدون تعارف نفت و به تبع آن دلار مهم‌ترین نقش را در اقتصاد ایران بازی می‌کنند. بیراه نخواهد بود اگر بگوییم بیشتر آنچه در ظاهر و باطن اقتصاد کشور می‌بینیم و با آن سر و کار داریم از دولتی سر نفت و متعلقات مربوط به آن است. کشورهای غربی مخالف نظام جمهوری اسلامی نیز به‌طور واضح و شاید دقیق‌تر از ما، از مدت‌ها قبل، پی به این موضوع برده‌اند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ خرداد ۹۷ ، ۰۸:۴۴
ahmad souri احمد سوری ahmad souri احمد سوری

نتیجه مطالعات دو ساله تیم تحقیقاتی شورای ساماندهی مرکز سیاسی و اداری کشور و ساماندهی و تمرکززدایی از تهران، آماده ارائه به مقامات عالی کشور برای تصمیم‌گیری درباره سرنوشت مشکلات پایتخت شد. 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ خرداد ۹۷ ، ۰۸:۳۸
ahmad souri احمد سوری ahmad souri احمد سوری