وبلاگ شخصی -احمد سوری

وبلاگ-احمد سوری

وبلاگ شخصی -احمد سوری

وبلاگ-احمد سوری

این وبلاگ جهت جمع آوری و تمرکز اطلاعاتی که با آنها مواجه شده ام گردآوری شده است . با توجه به تحصیلات و حوزه کاری اینجانب در مدیریت مالی ، بیشترین اطلاعات آن مربوط به این حوزه می باشد . سعی کرده ام داده ها و اطلاعاتی که در مدیریت مالی به آن مراجعه داشته ام را به نوعی در اینجا گردآوری نمایم . امیدوارم برای شما و دیگران نیز مفید باشد و به ارتقاء دانش مالی کمک نماید .
همچنین بخش های متفرقه دیگری نیز در این وبلاگ مشاهده می کنید که امیدوارم برای شما نیز جالب باشد .
بایگانی

 

ویندوز دارای یک برنامه جانبی به نام System File Checker است، برنامه ای که فایل های سیستمی ویندوز را اسکن کرده و سلامت آنها را بررسی می کند. اگر مشکلی در فایل های سیستمی ویندوز پیدا کند، فایل معیوب یا مشکل دار را حذف کرده و از کش ویندوز نسخه سالم جدیدی جایگزین می کند. اگر برنامه چک فایل (SFC) ویندوز نتواند آن فایل را جایگزین کند، ابزار DISM این فایل ها را چک کرده و از طریق آپدیت و از پشتیبانی میکروسافت جایگزین می کند.

آموزش چک کردن فایل های سیستمی ویندوز

آموزش چک کردن فایل های سیستمی ویندوز

برای چک کردن فایل های سیستمی ویندوز برنامه SFC را باز کرده و اقدامات زیر را انجام دهید:

  1. در کادر جستجوی نوار ابزار ویندوز در سمت راست پایین دسکتاپ ویندوز، عبارت command prompt را تایپ کرده، بعد از ظاهر شدن command prompt روی آن کلیک راست کرده و گزینه Run as administrator را انتخاب کنید، در دیالوگ جدیدی که باز می شود، دکمه Yes را انتخاب کنید.
  2. در پرامپت داس دستور sfc /scannow را تایپ کنید (توجه داشته باشید که بین sfc و / باید یک فاصله باشد). اسکن سیستم شروع شده و چند دقیقه طول می کشد.
  3. با توجه به نتیجه اسکن، یکی از اقدامات زیر را انجام دهید:
    • اگر SFC فایل های خراب پیدا کرده و آنها را جایگزین کرد، سیستم را ریستارت کرده و نتیجه کار را بررسی کنید.
    • اگر SFC فایل خراب پیدا نکرد یا فایل خراب پیدا کرد اما نتوانست آن را جایگزین کند، سعی کنید از ابزار DISM استفاده کنید.

طریقه استفاده از ابزار DISM ویندوز 10

برای اجرای ابزار خدمات گشایش ایمیج و مدیریت ویندوز DISM، اقدامات زیر را انجام دهید:

  1. در جعبه جستجوی نوار ابزار ویندوز در سمت راست پایین دسکتاپ عبارت عبارت command prompt را تایپ کرده، بعد از ظاهر شدن command prompt روی آن کلیک راست کرده و گزینه Run as administrator را انتخاب کنید، در دیالوگ جدیدی که باز می شود، دکمه Yes را انتخاب کنید.
  2. در پرامپت داس دستور dism.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth را تایپ کنید (توجه داشته باشید که قبل از همه / باید یک فاصله بزنید) و سپس دکمه Enter را بزنید.
  3. اگر DISM فایل خراب یا مفقود پیدا کند، آن را جایگزین کرده و سلامت سیستم را بر می گرداند. سیستم خود را ریستارت کرده و بهبود عملکرد ویندوز را مشاهده کنید.

توجه: برای استفاده از ابزار DISM باید به اینترنت وصل باشید و انجام اسکن و ترمیم فایل های سیستمی ویندوز چندین دقیقه طول می کشد.

اگر هنوز ویندوز کند است یا سیستم دیر بالا می آید یا کند عمل می کند، گام بعدی را انجام دهید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۶/۱۹
ahmad souri احمد سوری ahmad souri احمد سوری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی