وبلاگ شخصی -احمد سوری

وبلاگ-احمد سوری

وبلاگ شخصی -احمد سوری

وبلاگ-احمد سوری

این وبلاگ جهت جمع آوری و تمرکز اطلاعاتی که با آنها مواجه شده ام گردآوری شده است . با توجه به تحصیلات و حوزه کاری اینجانب در مدیریت مالی ، بیشترین اطلاعات آن مربوط به این حوزه می باشد . سعی کرده ام داده ها و اطلاعاتی که در مدیریت مالی به آن مراجعه داشته ام را به نوعی در اینجا گردآوری نمایم . امیدوارم برای شما و دیگران نیز مفید باشد و به ارتقاء دانش مالی کمک نماید .
همچنین بخش های متفرقه دیگری نیز در این وبلاگ مشاهده می کنید که امیدوارم برای شما نیز جالب باشد .
بایگانی

در مطلبی تحت عنوان اثر محدودیت‌های نرم‌افزار بر عملکرد مدیر مالی و رئیس حسابداری اشاره نمودم که نرم‌افزار نامناسب حسابداری چه اثر نامطلوبی بر عملکرد و بهره‌وری مدیر مالی و رئیس حسابداری می‌گذارد .

در این مطلب جمله‌ای را که از یکی از مدیران عامل به‌عنوان یادگاری به بنده عنایت نمودند به مطلب نرم‌افزار حسابداری پیوند می‌دهم.

جمله حکیمانه به‌یادماندنی : (( کوچک ، زیباست .))

نرم‌افزاری مانند همکاران سیستم را به‌عنوان نرم‌افزاری مطمئن در ایران می‌شناسند که حصول اطمینانی معقول در مدیران بالادستی و استفاده‌کنندگان از اطلاعات مالی و حسابداری در مورد عدم وجود تقلب‌های عمدی و یا سهوی در اطلاعات حسابداری به وجود می‌آورد .

در این جایگاه نسبت به این موضوع انتقاد نموده و سخت با گفتار فوق مخالف هستم .

در نسخه تحت وب نرم‌افزار همکاران سیستم ( مانند نسخه دلفی آن ) به بزرگ بودن آن توجه ویژه شده است که بنده را یاد جمله کوچک زیباست و به دنبال آن بزرگ زیبا نیست می‌اندازد .

تا اینجای قضیه مورد مهمی اتفاق نیفتاده است . نسخه تحت وب نرم‌افزار بزرگ و مطمئن همکاران سیستم با نام تجاری راهکاران عرضه ، نصب و استفاده‌شده است .

اما به نظرم اشکال تازه در این موقع رونمایی می‌شود .

یکی از تعابیری که از همکاران سیستم داشته‌ام این بوده است :

انجام فرآیندهای ساده حسابداری به‌طور بسیار سخت با همکاران سیستم

و یا مترادف قرار دادن همکاران سیستم با عبارت (( کارهای ساده را سخت انجام دادن ))

فرآیندهای ساده حسابداری در حوزه‌ها و زیرسیستم‌های انبار ، دارایی ثابت ، مالی ، فروش ، تدارکات و ..... را با نرم‌افزار تحت وب همکاران سیستم ( راهکاران ) آن‌قدر سخت و پیچیده انجام می‌دهیم که گاهی اوقات به این فکر می‌کنم که بایستی چقدر منابع صرف این نرم‌افزار بزرگ نمود و عایدی  ناچیز از آن کسب نمود و در برخی از موارد همان عایدی ناچیز را هم نمی‌توان کسب نمود . همواره قاعده سود منفعت حسابداری در ذهنم تداعی شده است و در انتها نیز به هیچ نتیجه ای نرسیده ام.

این مطلب ادامه دارد......

 
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۹/۰۷
ahmad souri احمد سوری ahmad souri احمد سوری

احمد سوری

تجربه

حسابداری

مدیریت مالی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی