وبلاگ شخصی -احمد سوری

وبلاگ-احمد سوری

وبلاگ شخصی -احمد سوری

وبلاگ-احمد سوری

این وبلاگ جهت جمع آوری و تمرکز اطلاعاتی که با آنها مواجه شده ام گردآوری شده است . با توجه به تحصیلات و حوزه کاری اینجانب در مدیریت مالی ، بیشترین اطلاعات آن مربوط به این حوزه می باشد . سعی کرده ام داده ها و اطلاعاتی که در مدیریت مالی به آن مراجعه داشته ام را به نوعی در اینجا گردآوری نمایم . امیدوارم برای شما و دیگران نیز مفید باشد و به ارتقاء دانش مالی کمک نماید .
همچنین بخش های متفرقه دیگری نیز در این وبلاگ مشاهده می کنید که امیدوارم برای شما نیز جالب باشد .
بایگانی

در پایان سال مالی و بعد از محاسبه سود(زیان) عملکرد ،در صورتیکه نتیجه عملیات شرکت سود باشد ،می بایست به جهت رعایت استانداردهای حسابداری،اقدام به محاسبه ذخیره مالیات بر درآمد نمود.در هنگام محاسبه ذخیره مالیات بر درآمد،آن بخش از درآمد های شرکت که معاف از مالیات بوده(سود حاصل از سپرده سرمایه گذاری در بانکها طبق ماده ۱۴۵ ق.م.م ) و یا مالیات آنها قبلا بطورمقطوع اخذ شده(مانند سود حاصل از فروش املاک – ماده ۵۹ و ۷۷ ق.م.م) از سود ابرازی شرکت کنار گذاشته می شود.

همچنین آن بخش از سود شرکت که بموجب برخی قوانین مالیاتی(مانند مواد ۱۳۲و ۱۳۸) معاف از پرداخت مالیات باشد نیز از سود ابرازی شرکت کنار گذاشته می شوند .همچنین می بایست آن بخش از هزینه های شرکت که فاقد معیار های مورد قبول مالیاتی می باشند ( مغایرت با مواد ۱۴۷ و ۱۴۸ ق.م.م )نیز محاسبه (که در حاضر فقط بعد از اینکه شرکت ها مورد حسابرسی مالیاتی قرار می گیرند ، این کار توسط حسابرس مالیاتی انجام می پذیرد و بقیه شرکت ها معمولا این موضوع را رعایت نمی کنند )، به سود ابرازی شرکت اضافه شود.

بعد از انجام تعدیلات سود مورد اشاره(که البته بطور کلی عنوان گردید و شامل همه موارد نمی باشد)،در صورت وجود سود مشمول مالیات،با اعمال نرخهای مربوطه طبق قوانین مالیاتی،ذخیره مالیات بر درآمد شرکت محاسبه می شود.

لازم به ذکر است که از حساب ذخیره مالیات بر درآمد فقط برای شناسایی مالیات عملکرد استفاده می شود ، نکته دوم اینکه ، با وجود اینکه به جهت استانداردها و رویه های موجود ، مالیات عملکرد ابرازی شرکت در حساب ذخیره مالیات بر درآمد شناسایی می گردد یعنی بدهی قطعی تلقی نمی گردد ، اما به جهت قوانین مالیاتی ، مالیات ابرازی مودی قطعی محسوب می شود.

مالیات عملکرد هنگام شناسائی:

سود و زیان سال جاری (بد)
                  ذخیره مالیات بر درآمد (بس)

هنگام پرداخت مالیات ابرازی تا ۴/۳۱ سال بعد ثبت زیر را می زنید :

ذخیره مالیات بردرآمد (بد)
                             بانک 
(بس)

حال اگر مبلغ مالیات قطعی بیش از مالیات ابرازی باشد ، ثبت زیر را می زنید :

سود و زیان انباشته  (بد)
                         بانک (بس)

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۶/۰۸
ahmad souri احمد سوری ahmad souri احمد سوری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی