وبلاگ شخصی -احمد سوری

وبلاگ-احمد سوری

وبلاگ شخصی -احمد سوری

وبلاگ-احمد سوری

این وبلاگ جهت جمع آوری و تمرکز اطلاعاتی که با آنها مواجه شده ام گردآوری شده است . با توجه به تحصیلات و حوزه کاری اینجانب در مدیریت مالی ، بیشترین اطلاعات آن مربوط به این حوزه می باشد . سعی کرده ام داده ها و اطلاعاتی که در مدیریت مالی به آن مراجعه داشته ام را به نوعی در اینجا گردآوری نمایم . امیدوارم برای شما و دیگران نیز مفید باشد و به ارتقاء دانش مالی کمک نماید .
همچنین بخش های متفرقه دیگری نیز در این وبلاگ مشاهده می کنید که امیدوارم برای شما نیز جالب باشد .
بایگانی

بهروز اکبری۱، فائزه شیرخان۲، مریم سلامی۳

۱- آزمایشگاههای مرجع کنترل کیفی و ایمنی غذاسازمان غذا و دارووزارت بهداشت
۲- دانشکده مهندسی علوم و صنایع غذایی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم داروئی، تهران، ایران
۳- پردیس کشاورزی دانشکده مهندسی و فناوری کشاورزی، گروه علوم و صنایع غذایی، دانشگاه تهران، کرج، ایران

چکیده:   (۳۳۱۸ مشاهده)

مالت، محصول جوانه زدن طبیعی جو و دارای ارزش غذایی بالا و کاربردهای فراوان در صنایع غذایی و دارویی است. باتوجه به کاربرد گسترده مالت و ضرورت توجه به ماهیت و اصل بودن آن، این تحقیق با هدف تشخیص مالت تقلبی در انواع ترکیبات مالت با استفاده از شاخص مالتوترئوز به روش کروماتوگرافی و آشکارسازی ضریب شکست انجام شد. 13 نمونه تیمار شامل پودرمالت، عصاره مالت و پودر عصاره مالت از سطح عرضه در شهر تهران به طور تصادفی جمع آوری و همراه با سه نمونه کنترل که در شرایط کنترل شده در کارخانه تولید شده بود مورد آزمایش قرار گرفت. عملیات جداسازی کربوهیدرات ها در سامانه کروماتوگرافی و تعیین غلظت مالتوترئوز توسط آشکارساز ضریب شکست انجام شد. نتایج نشان داد که میانگین غلظت مالتوترئوز در پودر مالت 04/0 ±34/0، عصاره مالت 05/0 ±30/0 و در پودر عصاره مالت 02/0 ±30/0 گرم در لیتر می باشد. نتایج آزمون آماری نشان داد که بین میانگین قند مورد اندازه گیری در سه گروه و بین میانگین غلظت آن در هر گروه و میانگین غلظت متناظر آن در نمونه کنترل اختلاف معنی داری وجود ندارد(05/0p<) ماهیت مالت در نمونه‌ها از طریق مطابقت زمان بازداری پیک محلول استاندارد مالتوترئوز با پیک متناظر در هریک از نمونه ها با موفقیت انجام شد و مشخص شد که سامانه کروماتوگرافی مایع با کارایی بالا با آشکارسازی ضریب شکست می تواند با شناسایی و اندازه گیری مالتوترئوز در یک میانگین زمان آنالیز 404/3 دقیقه در تشخیص ماهیت تخمیری و غیرتقلبی بودن نمونه مالت موثر باشد.

واژه‌های کلیدی: پودر مالت، عصاره مالت، پودر عصاره مالت، مالتوترئوز، کروماتوگرافی مایع با عملکرد بالا

 

لینک مطلب :

https://fsct.modares.ac.ir/article-7-20242-fa.html

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۱/۲۱
ahmad souri احمد سوری ahmad souri احمد سوری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی