وبلاگ شخصی -احمد سوری

وبلاگ-احمد سوری

وبلاگ شخصی -احمد سوری

وبلاگ-احمد سوری

این وبلاگ جهت جمع آوری و تمرکز اطلاعاتی که با آنها مواجه شده ام گردآوری شده است . با توجه به تحصیلات و حوزه کاری اینجانب در مدیریت مالی ، بیشترین اطلاعات آن مربوط به این حوزه می باشد . سعی کرده ام داده ها و اطلاعاتی که در مدیریت مالی به آن مراجعه داشته ام را به نوعی در اینجا گردآوری نمایم . امیدوارم برای شما و دیگران نیز مفید باشد و به ارتقاء دانش مالی کمک نماید .
همچنین بخش های متفرقه دیگری نیز در این وبلاگ مشاهده می کنید که امیدوارم برای شما نیز جالب باشد .
بایگانی

مسعود خوانساری، رئیس اتاق بازرگانی تهران، در پیامی به کنفرانس ایران گرین از آمادگی کامل اتاق تهران و بخش خصوصی ایران برای همکاری با کشورهای مختلف در زمینه تولید و تجارت غلات و محصولات کشاورزی خبر داد.

 

 کنفرانس دو روزه ایران گرین (Iran Grain) با همت اتاق بازرگانی مشترک ایران و سوئیس و با حمایت و پشتیبانی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی، از صبح دوشنبه 11 آذرماه 98 در محل هتل اسپیناس تهران آغاز به کار کرده است. در مراسم افتتاحیه این کنفرانس مهم، پیام رئیس اتاق بازرگانی تهران، توسط معاون امور بین‌الملل این اتاق قرائت شد.

مسعود خوانساری در این پیام ضمن تقدیر از تلاش اتاق بازرگانی مشترک ایران و سوئیس برای برپایی این کنفرانس بر توانمندی‌های ایران در نقش‌آفرینی در حوزه تجارت این محصولات تکیه کرد و از بازار بزرگ آن در داخل ایران و کشورهای اطراف گفت. خوانساری در این پیام تاکید کرد که ایران هم خود واردکننده غلات و دانه‌های روغنی است و هم به واسطه سابقه دیرینه فعالیت در این بازار، بخش خصوصی توانمندی برای تامین و حمل این محصولات در بازارهای منطقه دارد. متن پیام مسعود خوانساری، که توسط حسام‌الدین حلاج، معاون امور بین‌الملل اتاق تهران در افتتاحیه کنفرانس ایران گرین قرائت شد به شرح زیر است:

«همان‌طور که اطلاع دارید کشور ایران با بیش از 80 میلیون جمعیت با توجه به محیط جغرافیایی و آب و هوایی، همواره یکی از واردکنندگان محصولات کشاورزی به‌ویژه غلات و دانه‌های روغنی بوده و از جمله جذاب‌ترین بازارها برای فروشندگان این محصولات است.

از سوی دیگر ایران در منطقه‌ای استراتژیک در میان 15 کشور همسایه با بیش از 300 میلیون جمعیت قرار دارد که بعضاً واردکننده یا صادرکننده محصولات کشاورزی مانند غلات و دانه‌های روغنی هستند.

دسترسی ایران به آب‌های آزاد در جنوب کشور، دریای خزر در شمال کشور، کریدور شمال به جنوب، راه‌های ترانزیت مناسب و امن، توجه بسیاری از تامین‌کنندگان و واردکنندگان این محصولات را برای حمل و نقل از مسیر ایران به این مناطق به خود جلب کرده و در نتیجه ایران هم در حوزه واردات و مصرف و هم در بخش حمل و نقل و دسترسی به قطب تولید غلات کشورهای مستقل مشترک‌المنافع (CIS) نقش برجسته‌ای را در بازار تجارت جهانی محصولات کشاورزی ایفا می‌کند.

این مساله زمانی مهم‌تر ‌می‌شود که بدانیم امروزه امنیت غذایی یکی از چالش‌ها و نگرانی‌های همه دولت‌هاست و از این رو برطرف کردن مشکلات موجود در این راه، اهمیت این کنفرانس و راهکارها و تصمیمات آن را بیش از پیش نمایان ‌می‌سازد.

سابقه فعالیت‌ها و دانش ایران در بازار غلات، دانه‌های روغنی و صنایع مرتبط با آن به بیش از 60 سال پیش باز می‌گردد و فعالان این حوزه، تجربه بالا و ارزشمندی در شناخت نیاز بازار و قوانین و مقررات آن دارند. اما همان‌طور که اطلاع دارید تحریم‌های اخیر ایالات متحده، مشکلاتی را برای اقتصاد و تجارت ایران بوجود آورده است. هر چند مقامات آمریکا بارها اعلام کرده‌اند که محصولات غذایی و دارویی شامل تحریم‌ نیست و تجارت آن آزاد است، اما با توجه به مسائل نقل و انتقالات مالی، تجارت ایران در زمینه این محصولات با مشکل مواجه بوده و عملاً دولت ایالات متحده واردات این کالاهای اساسی و انسان‌دوستانه را نیز با مشکل مواجه کرده است که از آن جمله طبق اطلاعات موجود، بیش از بیست کشتی حامل حدود یک میلیون تن غلات که از بنادر مختلف دنیا عازم ایران هستند، دچار سردرگمی شده‌اند.

لازم است این نکته مهم را یادآوری کنم که امنیت سیاسی، اقتصادی و اجتماعی بدون داشتن امنیت غذایی در هیچ کجای دنیا و به‌ویژه در خاورمیانه که دچار بحران‌های گوناگون است، میسر نمی‌شود. در نتیجه اهمیت برگزاری این کنفرانس برهمگان واضح و مبرهن است. امیدوارم نتیجه برگزاری این کنفرانس نیز، هماهنگی هرچه بیشتر کشورهای شرکت‌کننده به منظور تولید و تامین، صادرات، واردات، حفظ امنیت، حمل و نقل و توزیع محصولات کشاورزی به‌خصوص غلات در راستای اهداف انسان دوستانه باشد.

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران به عنوان بزرگترین اتاق بازرگانی ایران و نقش‌آفرینی در حداقل 40 درصد از تولید ناخالص داخلی کشور، نقش پررنگی در اقتصاد ایفا ‌می‌کند که در این زمینه، با بذل توجه ویژه به بخش کشاورزی، یکی از کمیسیون‌های مهم خود را به امر کشاورزی و صنایع تبدیلی اختصاص داده و آمادگی کامل برای همکاری اثربخش در این حوزه دارد.»

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۱۰/۱۷
ahmad souri احمد سوری ahmad souri احمد سوری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی