وبلاگ شخصی -احمد سوری

وبلاگ-احمد سوری

وبلاگ شخصی -احمد سوری

وبلاگ-احمد سوری

این وبلاگ جهت جمع آوری و تمرکز اطلاعاتی که با آنها مواجه شده ام گردآوری شده است . با توجه به تحصیلات و حوزه کاری اینجانب در مدیریت مالی ، بیشترین اطلاعات آن مربوط به این حوزه می باشد . سعی کرده ام داده ها و اطلاعاتی که در مدیریت مالی به آن مراجعه داشته ام را به نوعی در اینجا گردآوری نمایم . امیدوارم برای شما و دیگران نیز مفید باشد و به ارتقاء دانش مالی کمک نماید .
همچنین بخش های متفرقه دیگری نیز در این وبلاگ مشاهده می کنید که امیدوارم برای شما نیز جالب باشد .
بایگانی
۱۹ شهریور ۰۲ ، ۱۷:۴۳

وفای به عهد در قرآن

از آنجایی که وفای به عهد از مهمترین توصیه های قرآن عزیز می باشد ، لذا در زیر برخی از آیه هایی که در آن به وفای به عهد ذکر شده است ، برای خودم و شما اشاره می کنم . باشد که از وفا کنندگان به عهد باشیم :

أَوْفُوا بِالْعَهْدِ إِنَّ الْعَهْدَ کانَ مَسْؤُلاً.(سوره اسراء34)به پیمان خود وفا کنید زیرا که از پیمان پرسش خواهد شد.

1- وَمَنْ أَوْفَى بِعَهْدِهِ مِنَ اللّهِ.(سوره توبه111)و چه کسی از خداوند به عهدش وفادارتر است.

2- فَلَن یُخْلِفَ اللّهُ عَهْدَهُ.(سوره بقره80)خداوند هرگز پیمان شکنی نمیکند.

 

3- الَّذِینَ یُوفُونَ بِعَهْدِ اللّهِ وَلاَ یِنقُضُونَ الْمِیثَاقَ.(سوره رعد80)(خردمندان)همانا که به پیمان خدا وفادارند و عهد او را نمیشکنند.

 

4- یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ أَوْفُواْ بِالْعُقُود.(سوره مائده1)ای کسانی که ایمان آورده اید به عهد خود وفا کنید.

 

5- وَبِعَهْدِ اللّهِ أَوْفُواْ ذَلِکُمْ وَصَّاکُم بِهِ لَعَلَّکُمْ تَذَکَّرُونَ.(سوره انعام152)به عهد الهی وفا کنید این چیزیست که خدا شما را به آن سفارش کرده است که پند گیرید.

 

6- وَ الَّذِینَ هُمْ لِأَماناتِهِمْ وَ عَهْدِهِمْ راعُونَ.(سوره مومنون8/سوره معارج32)مؤمنان آنها هستند که امانتها و عهد خود را مراعات می کنند.

 

7- الْمُوفُونَ بِعَهْدِهِمْ إِذا عاهَدُوا.(سوره بقره177)نیکوکاران کسانی هستند که به عهد خود هنگامی که عهد بستند وفا میکنند.

 

8- أَوْفُوا بِالْعَهْدِ إِنَّ الْعَهْدَ کانَ مَسْؤُلاً.(سوره اسراء34)به پیمان خود وفا کنید زیرا که از پیمان پرسش خواهد شد.

 

9- یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آَمَنُوا لِمَ تَقُولُونَ مَا لَا تَفْعَلُونَ کَبُرَ مَقْتًا عِندَ اللَّهِ أَن تَقُولُوا مَا لَا تَفْعَلُونَ.(سوره صف2و3)اى کسانى که ایمان آوردهاید چرا چیزى مىگویید که انجام نمیدهید نزد خدا سخت ناپسند است که چیزى را بگویید و انجام ندهید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲/۰۶/۱۹
ahmad souri احمد سوری ahmad souri احمد سوری

تجربه

قرآن

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی