وبلاگ شخصی -احمد سوری

وبلاگ-احمد سوری

وبلاگ شخصی -احمد سوری

وبلاگ-احمد سوری

این وبلاگ جهت جمع آوری و تمرکز اطلاعاتی که با آنها مواجه شده ام گردآوری شده است . با توجه به تحصیلات و حوزه کاری اینجانب در مدیریت مالی ، بیشترین اطلاعات آن مربوط به این حوزه می باشد . سعی کرده ام داده ها و اطلاعاتی که در مدیریت مالی به آن مراجعه داشته ام را به نوعی در اینجا گردآوری نمایم . امیدوارم برای شما و دیگران نیز مفید باشد و به ارتقاء دانش مالی کمک نماید .
همچنین بخش های متفرقه دیگری نیز در این وبلاگ مشاهده می کنید که امیدوارم برای شما نیز جالب باشد .
بایگانی

دنیای‌اقتصاد : وضعیت نامساعد حمل‌و‌نقل کالا که همواره مورد انتقاد فعالان اقتصادی بوده، این روزها در بنادر شمالی ایران خود را نشان داده است. نبود زیرساخت‌های مناسب اعم از فنی و تجهیزاتی، درحال حاضر باخت صادرات را در بنادر شمالی هشدار می‌دهد. کالاهای صادراتی در انبارها مانده‌اند و کشتی‌های داخلی و خارجی برای حمل آن به دلایل مختلف، با چالش روبه‌رو هستند.

تقاضا برای صادرات از بنادر شمالی کشور رشد داشته است، اما این بنادر به لحاظ زیرساخت‌‌‌‌‌‌هایی که باید از سوی نهاد‌‌‌‌‌‌های ذی‌ربط و دستگاه‌های دولتی مهیا شوند، به‌روز‌رسانی نشده‌‌‌‌‌‌اند. این دلیلی است که مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر، برای معطلی کشتی‌‌‌‌‌‌های ایرانی در بنادر خزر عنوان می‌کند.

با وجود آنکه یکی از نکات بسیار مهم در توسعه حمل‌ونقل دریای خزر توجه به توسعه ‌ترانزیت از مسیر کریدور شمال-جنوب در مسیر ایران است، اما معضل معطلی کشتی‌‌‌‌‌‌ها در بنادر کشور و خصوصا بنادر شمالی، موضوعی است که در سال‌های اخیر همواره در کشور مطرح بوده‌است. در این سال‌ها نیز اگر از انکار موضوع توسط برخی از مسوولان بگذریم، دلایل زیادی برای این معضلات عنوان‌ شده‌است؛ از مشکلات مدیریتی گرفته تا مشکلات زیرساختی و فنی. حال دوباره در هفته‌های اخیر مشکلاتی در کشتیرانی در بخش شمالی ایران و دریای خزر مطرح می‌شود. گلایه فعالان حوزه آن است که کشتیرانی دولتی ایران برای حمل‌ونقل کالاهای خود اولویت قائل است و در سمت دیگر نیز کشتی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های روسی و دیگر کشورها اخیرا تنها بار خود را در بنادر ایران تخلیه می‌کنند و در بازگشت حاضر به بارگیری کالاهای صادراتی ایران نمی‌شوند و در نتیجه این موضوع فعالیت‌های کشتی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های ایرانی در بنادر شمالی را با مشکل مواجه کرده‌است.

 

 

از سویی دیگر نیز آمارها هم گلایه‌‌‌‌‌‌های فعالان این حوزه را تایید می‌کنند. آمارهای رسمی از عملیات کانتینری در روند ‌ترانزیت، از رشد ۴‌درصدی حکایت دارد و طبق آمارها در ۸ ماهه سال‌۲۰۲۲ میلادی به‌جز بندر امیرآباد، در سایر بنادر شمالی مانند انزلی، ‌‌‌‌‌‌کاسپین، آستارا و نوشهر و فریدون‌‌‌‌‌‌کنار عملکرد در مقایسه با مدت مشابه سال‌گذشته منفی بوده‌است. موضوعی که خبر از مشکلات‌ ترانزیتی در این بنادر می‌دهد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۰۹/۰۷
ahmad souri احمد سوری ahmad souri احمد سوری

صادرات و واردات

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی