وبلاگ شخصی -احمد سوری

وبلاگ-احمد سوری

وبلاگ شخصی -احمد سوری

وبلاگ-احمد سوری

این وبلاگ جهت جمع آوری و تمرکز اطلاعاتی که با آنها مواجه شده ام گردآوری شده است . با توجه به تحصیلات و حوزه کاری اینجانب در مدیریت مالی ، بیشترین اطلاعات آن مربوط به این حوزه می باشد . سعی کرده ام داده ها و اطلاعاتی که در مدیریت مالی به آن مراجعه داشته ام را به نوعی در اینجا گردآوری نمایم . امیدوارم برای شما و دیگران نیز مفید باشد و به ارتقاء دانش مالی کمک نماید .
همچنین بخش های متفرقه دیگری نیز در این وبلاگ مشاهده می کنید که امیدوارم برای شما نیز جالب باشد .
بایگانی
۳۰ مرداد ۰۱ ، ۱۴:۱۶

تحولات جدید در بانکداری ترکیه

ایسنا : بانک مرکزی ترکیه اعلام کرد اقدامات احتیاطی کلان جدید برای رسیدگی به رشد وام و نرخ بهره اعمال‌شده در وام‌های تجاری در دستور کار قرار گرفته است. به گزارش ایسنا به نقل از ترکیش، این بانک در بیانیه‌ای با اشاره به افزایش اخیر در فاصله بین نرخ سیاستی و نرخ بهره وام گفت: هدف از این اقدام حمایت از ثبات مالی و تقویت مکانیسم انتقال پول است. وام‌دهندگان باید براساس ضریب نرخ بهره در وام‌های تجاری پرداختی اوراق خزانه را حفظ کنند.در این بیانیه آمده است: «حفظ ذخایر الزامی که با نسبت ۲۰درصد اعمال می‌شود و با نگهداری اوراق بهادار ۳۰درصدی برای بانک‌ها جایگزین خواهد شد تا کارایی این عمل افزایش یابد.» «برای وام‌های تجاری، ۲۰درصد از مبلغ وام با نرخ بهره مرکب سالانه ۴/ ۱ برابر بیشتر از نرخ مرجع مرکب سالانه منتشر شده توسط بانک مرکزی جمهوری ترکیه (CBRT) قابل‌تمدید است.» در صورتی که نرخ سود وام ۸/ ۱ برابر یا بیشتر از نرخ مرجع باشد، نرخ تسهیلات ۹۰درصد اعمال خواهد شد.روز پنجشنبه، بانک به‌طور غیرمنتظره‌ای نرخ بهره خود را ۱۰۰ واحد پایه کاهش داد و از ۱۴ به ۱۳درصد رساند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۰۵/۳۰
ahmad souri احمد سوری ahmad souri احمد سوری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی