وبلاگ شخصی -احمد سوری

وبلاگ-احمد سوری

وبلاگ شخصی -احمد سوری

وبلاگ-احمد سوری

این وبلاگ جهت جمع آوری و تمرکز اطلاعاتی که با آنها مواجه شده ام گردآوری شده است . با توجه به تحصیلات و حوزه کاری اینجانب در مدیریت مالی ، بیشترین اطلاعات آن مربوط به این حوزه می باشد . سعی کرده ام داده ها و اطلاعاتی که در مدیریت مالی به آن مراجعه داشته ام را به نوعی در اینجا گردآوری نمایم . امیدوارم برای شما و دیگران نیز مفید باشد و به ارتقاء دانش مالی کمک نماید .
همچنین بخش های متفرقه دیگری نیز در این وبلاگ مشاهده می کنید که امیدوارم برای شما نیز جالب باشد .
بایگانی

دنیای‌اقتصاد : همزمان با بیست و یکمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و پاکستان که با حضور نمایندگان بخش‌خصوصی دو کشور برگزار شد، اتاق‌های بازرگانی ایران و پاکستان برای تشکیل کمیته حل‌اختلافات تجاری توافق کردند.

به گزارش اتاق ایران‌آنلاین، مقامات ایران و پاکستان در این اجلاس ضمن تایید روابط دو کشور که در بسیاری از بخش‌ها عمیق و گسترده است، تاکید کردند؛ بر‌گزاری کمیسیون همکاری‌‌‌‌‌‌‌های اقتصادی می‌تواند ضمن رفع موانع پیش‌روی، زمینه تعمیق و تحکیم هرچه بیشتر روابط در حوزه اقتصادی و سایر بخش‌ها را فراهم کند.

در این اجلاس درخصوص اعزام هیات بازرگانی اتاق ایران به کراچی و لاهور طی ‌ماه سپتامبر، تبادل اطلاعات تجاری، اجرایی‌سازی تهاتر در تجارت دو کشور، امضای سند یادداشت تفاهم تشکیل کمیته حل‌اختلافات تجاری و همچنین تفاهم‌نامه تشکیل شورای تجاری ایران و پاکستان میان اتاق‌های بازرگانی دو کشور توافق حاصل شد.

 

همچنین با توجه به اینکه یادداشت تفاهم تجارت تهاتری بین اتاق‌های بازرگانی زاهدان و کویته پیش از این امضا شده است، در این اجلاس بر پیگیری جهت اجرای مکانیزم تهاتر و راه‌اندازی زیرساخت نرم‌افزاری جهت تسهیل تهاتر بین تجار دو طرف طی یک‌ماه آینده توافق به‌عمل آمد. تمدید روابط راهبردی دو کشور و تدوین سند همکاری‌های استراتژیک ۵‌ساله تا سال‌۲۰۲۷، توافق بر سر کاهش دوجانبه تعرفه‌های گمرکی، ساماندهی روابط تجاری به‌ویژه در بستر تهاتر، تقویت تجارت مرزی از طریق احداث و فعال‌سازی بازارچه‌‌‌‌‌‌‌های مرزی و احداث شهرک‌‌‌‌‌‌‌های صنعتی مشترک در مناطق مرزی و عملیاتی‌شدن فعالیت ۶‌منطقه بازارچه مرزی از مهم‌ترین توافق‌های بیست و یکمین کمیسیون اقتصادی ایران و پاکستان بود و قرار است موضوع حمل‌ونقل هوایی، ریلی و دریایی، همکاری در ارتباطات، آموزش، گردشگری و امور قضایی نیز مورد بررسی قرار گیرد.

توسعه تجارت و روابط اقتصادی با همسایگان و کشورهای منطقه از اولویت‌های سیاست خارجی دولت سیزدهم و اتاق ایران است و بر همین اساس مقامات ایران و پاکستان سال‌گذشته سه موافقت‌نامه در راستای ارتقای مناسبات تجاری امضا کردند. ‌ابراهیم رئیسی؛ رئیس‌جمهوری ایران ۹‌ژوئیه در تماس تلفنی ‌شهباز شریف، نخست‌وزیر پاکستان با اشاره به اینکه جمهوری‌اسلامی ایران مانع و محدودیتی برای گسترش روابط با پاکستان ندارد، اظهار کرد: بر‌گزاری منظم کمیسیون مشترک همکاری‌‌‌‌‌‌‌های اقتصادی، مسیر ارتقای سطح روابط دو کشور را هموار خواهد کرد. ایران و پاکستان با بیش از نهصد کیلومتر مرز مشترک، منافع و دغدغه‌‌‌‌‌‌‌های مشترک فراوانی دارند؛ دوکشور دارای اشتراکات دینی، فرهنگی و آداب و رسوم مشترک هستند و به دلیل همسایگی، هزینه‌های تجارت بین دو کشور نسبتا کم و تامین‌کننده منافع دو‌طرف است. پایانه‌‌‌‌‌‌‌های مرزی، حمل‌ونقل ریلی، جاده‌‌‌‌‌‌‌ای و بازارچه‌‌‌‌‌‌‌ها فرصت خوبی برای کمک به توسعه همکاری‌‌‌‌‌‌‌های اقتصادی دو کشور است؛ همچنان‌که تجارت از مقصد پاکستان به ایران و سپس ترکیه نیز می‌تواند موجب اتصال پاکستان از طریق خط ریلی اکو به اروپا شود. در همین راستا، مناسبات دوجانبه ایران و پاکستان در حوزه‌‌‌‌‌‌‌های اقتصادی، بازرگانی، تجاری و مرزی طی سال‌های اخیر با پیشرفت همراه بوده است. ایران و پاکستان طی دو سال‌اخیر اقدام به بازگشایی ۲ گذرگاه جدید مرزی کردند و تعداد مرزهای رسمی آنها به سه رسید ‌که یکی از اهداف آن کمک به تسهیل تجارت و استفاده از ظرفیت‌های یکدیگر برای بهبود زندگی مرزنشینان است. ارتقای همکاری‌‌‌‌‌‌‌های اقتصادی و تجاری ایران و پاکستان می‌تواند در پیوند و تقویت روابط دوکشور همسایه و مسلمان بسیار موثر باشد. ‌شهریار افندی‌زاده، معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی ایران با اشاره به سیاست دولت سیزدهم مبنی‌بر توسعه روابط با همسایگان گفته است: «دوستی و برادری دو ملت ایران و پاکستان همواره زمینه پیشرفت دو کشور شده است و در این راستا بر‌گزاری بیست و یکمین کمیسیون مشترک اقتصادی نیز بیانگر رشد، توسعه و نزدیکی فزاینده روابط دو کشور همسایه است.»

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۰۵/۲۹
ahmad souri احمد سوری ahmad souri احمد سوری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی