وبلاگ شخصی -احمد سوری

وبلاگ-احمد سوری

وبلاگ شخصی -احمد سوری

وبلاگ-احمد سوری

این وبلاگ جهت جمع آوری و تمرکز اطلاعاتی که با آنها مواجه شده ام گردآوری شده است . با توجه به تحصیلات و حوزه کاری اینجانب در مدیریت مالی ، بیشترین اطلاعات آن مربوط به این حوزه می باشد . سعی کرده ام داده ها و اطلاعاتی که در مدیریت مالی به آن مراجعه داشته ام را به نوعی در اینجا گردآوری نمایم . امیدوارم برای شما و دیگران نیز مفید باشد و به ارتقاء دانش مالی کمک نماید .
همچنین بخش های متفرقه دیگری نیز در این وبلاگ مشاهده می کنید که امیدوارم برای شما نیز جالب باشد .
بایگانی

دانلود کتاب روش سریع تراختنبرگ در حساب از آن کاتلر :


نام کتاب: روش سریع تراختنبرگ در حساب

نویسنده: آن کاتلر، رودلف مک شین

مترجم: محمد باقری

انتشارات: دانشمند

سال نشر: ۱۳۷۱

زبان: فارسی

تعداد صفحات: ۳۰۵ صفحه

فرمت: PDF

حجم: ۸٫۴۲ مگابایت

 

لینک دانلود


http://dl.lilibook.ir/2016/04/%D8%B1%D9%88%D8%B4-%D8%B3%D8%B1%DB%8C%D8%B9-%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D9%86%D8%A8%D8%B1%DA%AF-%D8%AF%D8%B1-%D8%AD%D8%B3%D8%A7%D8%A8.pdf


مقدمه

دختر نه ساله ای، از پله های سالنی در شهر “زوریخ” بالا رفت و مقابل حاضران که بیشترشان استادان ریاضی بودند، قرار گرفت. یکی از آنها که در ردیف اول نشسته بود، پرسید: حاصل ضرب ۴۴۸۹۳۲۴۲ در ۱۱ چیست؟ دختر در مدت زمان کوتاهی پاسخ داد: ۴۹۳۸۲۵۶۶۲ . داورها و تماشاچی ها با تعجب به دختر نگاه کردند باورشان نمی شد که دختر کوچکی با استفاده از روشی که معلمش به او یاد داده بود، بتواند به این سرعت به جواب برسد. 

البته دختر تنها کسی نبود که آموخته هایش را مقابل همه به نمایش می گذاشت؛ دانش آموزان بسیاری بودند که همگی می خواستند روشهای بسیار جالب «تراختنبرگ» در حساب را به دیگران نشان دهند. «یاکوف تراختنبرگ» در ۱۷ ژوئن ۱۸۸۸ میلادی در شهر «ادسا»ی روسیه به دنیا آمد. در دوران ابتدایی، تعجب معلمانش را به خاطر محاسبه سریع چهار عمل اصلی برانگیخت. در رشته مهندسی معدن به تحصیل پرداخت و در ۲۰ سالگی، پس از این که توانست در این رشته رتبه نخست را کسب کند، به عنوان مهندس ناظر در شرکتی مشغول به کار شد، در حالی که نظارت بر کار ۱۱ هزار کارگر بر عهده او بود.با شروع جنگ جهانی، به یکی از اردوگاه های کار اجباری تبعید شد. اما از این فرصت استفاده کرد و توانست بدون داشتن قلم و کاغذ، روش هایی محاسباتی را ابداع کند که غالباً بر پایه ذهن و انگشتان دست استوار بود.پس از رهایی از زندان، به زوریخ رفت و به آموزش روش های ابداعی خود در زمینه محاسبه سریع پرداخت. در آخرین سال های عمرش هم مرکزی را تاسیس کرد که مورد توجه و استقبال دانش آموزان و استادانی چون «اینشتین» قرار گرفت. او با این روشها نشان داد که تمام عملیات حساب از قانون های خاصی پیروی می کنند که با یادگیری آنها، ذهن پرورش می یابد و بدون ماشین حساب هم می توان در کمترین زمان ممکن به جواب رسید.


معرفی کتاب

برای این که به روش جالب تراختنبرگ برای محاسبات ریاضی در این کتاب بیشتر پی ببرید، بهتر است با یکی از آنها آشنا شوید. فرض کنید می خواهید یک عدد را در عدد ۱۱ ضرب کنید. برای این کار، ابتدا رقم یکان آن عدد را می نویسیم و سپس رقم دهگان (رقم سمت چپ) را با این رقم جمع می کنیم. این کار را ادامه می دهیم تا به رقم آخر برسیم و در نهایت، آن را هم می نویسیم. به عنوان مثال، می خواهیم عدد ۴۵۳ در ۱۱ ضرب کنیم. ابتدا ۳ را با ۵ جمع می کنیم و ۸ را به عنوان رقم دهگان می نویسیم. سپس ۵ را با ۴ جمع می کنیم و حاصل یعنی ۹ را می نویسیم. در پایان، عدد آخر، یعنی ۴ را می نویسیم. همان طور که می بینید، حاصل، عدد ۴۹۸۳ خواهد شد. به همین ترتیب، با روش های ساده دیگری می توان هر عدد بزرگی را در عددهای دیگر ضرب کرد و به سرعت به جواب رسید. می بینید که با یادگیری این روش و البته تمرین کردن آن، محاسبات چه قدر راحت تر می شود. روش های محاسباتی تراختنبرگ بسیار گسترده است و شامل ضرب دو انگشتی و تقسیم و جذر و … می شود. مهم‌ترین تاثیر روش تراختنبرگ افزایش مهارت در انجام محاسبات است. این روش شیوه‌ی تازه‌یی است برای انجام سریع بنیادی‌ترین عمل‌های حساب که در آن از جدول‌ ضرب و عمل تقسیم خبری نیست و تنها مبتنی بر کلید‌هایی است که باید آن‌ها را به خاطر سپرد. یادگیری روش‌های تراختنبرگ دلبستگی‌های تازه‌یی نسبت به ریاضیات در شخص برمی‌انگیزد، در او اعتماد به‌ نفس پدید می آورد، او را به فراگیری موضوعی علاقه‌مند می‌کند که امروزه در مدارس “درسی پیچیده” قلمداد می‌شود. روش تراختنبرگ اکنون، پس از گذشت چندین دهه‌ی پربار و سرنوشت‌ساز در پهنه‌ی ریاضیات و آموزش آن و تکامل ابزارهای محاسبه، بیش از هر چیز یک مهارت جنبی و دانستنی سودمند است. به همین سبب می‌تواند در کنار کتاب‌های درسی، دانش‌آموزان و آموزگاران را با جلوه‌هایی تازه از علم حساب آشنا کند. علاوه بر آنان، بسیاری از دانشجویان غیر ریاضی حتی پزشکی، معماری، مهندسان، … توانسته‌اند به کمک روش‌های آسان تراختنبرگ از عهده‌ی محاسبات دشوار برآیند. امروزه در ریاضیات در زندگی عادی نیز نقش حیاتی دارد. لذا این کتاب برای کلیه‌ی افراد در تمامی سطوح کتابی مناسب و پرکاربرد است.

اطلاعات کتاب

• کتاب روش سریع تراختنبرگ در حساب، ترجمه ای است از کتاب

The Trachtenberg Speed System of Basic Mathematics (به فارسی: روش سریع محاسبات تراختنبرگ در ریاضیات پایه) نوشته Ann Cutler و Rudolph McShane.


برای دانلود اینجا کلیک کنید 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۸/۳۰
ahmad souri احمد سوری ahmad souri احمد سوری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی