وبلاگ شخصی -احمد سوری

وبلاگ-احمد سوری

وبلاگ شخصی -احمد سوری

وبلاگ-احمد سوری

این وبلاگ جهت جمع آوری و تمرکز اطلاعاتی که با آنها مواجه شده ام گردآوری شده است . با توجه به تحصیلات و حوزه کاری اینجانب در مدیریت مالی ، بیشترین اطلاعات آن مربوط به این حوزه می باشد . سعی کرده ام داده ها و اطلاعاتی که در مدیریت مالی به آن مراجعه داشته ام را به نوعی در اینجا گردآوری نمایم . امیدوارم برای شما و دیگران نیز مفید باشد و به ارتقاء دانش مالی کمک نماید .
همچنین بخش های متفرقه دیگری نیز در این وبلاگ مشاهده می کنید که امیدوارم برای شما نیز جالب باشد .
بایگانی

سنا: در راستای توسعه بازار سرمایه که همواره در دستور کار سازمان بورس و اوراق بهادار قرار دارد، نشست «هم‌اندیشی بررسی مزایا و معایب الزام پیش‌بینی سود» به‌عنوان یکی از مسائل مهم بازار سرمایه با حضور آقایان دکتر محمدی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، دکتر سعید فلاح پور، عضو هیات‌مدیره و رئیس مرکز پژوهش، توسعه و مطالعات اسلامی، سید احمد عراقچی، عضو هیات‌مدیره و معاون اجرایی سازمان بورس و اوراق بهادار، دکتر سعید اسلامی، دبیرکل کانون نهادهای سرمایه‌گذاری، روح‌الله میرصانعی، دبیرکل کانون کارگزاران، دکتر محسن فاضلیان مدیر‌عامل تامین سرمایه بانک مسکن، محمودرضا خواجه‌نصیری مدیرعامل تامین سرمایه‌امین و جمعی دیگر از کارشناسان و فعالان بازار سرمایه برگزار شد. در این نشست که با هدف بحث و تبادل نظر درخصوص گزارش‌‌های پیش‌بینی سود و بررسی مزایا و معایب آن برگزار شد، دکتر محمدی در جمع مدیران ارشد سازمان بورس و اوراق بهادار و فعالان بازار سرمایه حاضر شد و به ایراد سخن پرداخت. در این جلسه رئیس سازمان بورس به لزوم تشکیل نشست‌های هم اندیشی با محور مسائل بازار سرمایه و کسب نظر صاحب‌‌نظران و همچنین بر ضرورت تقویت تحلیل در بازار سرمایه تاکید کرد.

دکتر محمدی ضمن اشاره به اهمیت ایجاد فضای تحلیل گفت: سود پیش‌بینی شده شرکت‌ها می‌تواند به‌عنوان عنصری کلیدی در تصمیم‌گیری اقتصادی سرمایه‌گذاران، اعتبار‌دهندگان، مدیران بنگاه‌های تجاری و سایر فعالان اقتصادی که به نوعی از ابزارهای پیش‌بینی استفاده می‌کنند نقش‌آفرین باشد اما این امر با محدودیت‌های ذاتی همراه بوده و به دلیل تاثیر آن در توقف نمادها، باید مورد بازبینی قرار گیرد. سخنگوی سازمان بورس ادامه داد: بنابراین دستیابی به استاندارد‌های لازم برای انتشار و افشای اطلاعات به‌خصوص پیش‌بینی سود آتی یکی از ضرورت‌های امروز بازار سرمایه است و این مهم تنها با همکاری همه فعالان بازار سرمایه امکان‌پذیر می‌شود. در ادامه جلسه، تحقیق تطبیقی صورت گرفته در مرکز پژوهش، توسعه و مطالعه اسلامی با موضوع مزایا و معایب گزارش‌های پیش‌بینی سود و همچنین وضعیت این مهم در دیگر کشورها ارائه شد و فعالان بازار سرمایه نظرات خود را درخصوص ضرورت، معایب، الزامات و جایگزین‌های گزارش پیش‌بینی سود، ارائه کردند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۱۱/۰۹
ahmad souri احمد سوری ahmad souri احمد سوری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی