وبلاگ شخصی -احمد سوری

وبلاگ-احمد سوری

وبلاگ شخصی -احمد سوری

وبلاگ-احمد سوری

این وبلاگ جهت جمع آوری و تمرکز اطلاعاتی که با آنها مواجه شده ام گردآوری شده است . با توجه به تحصیلات و حوزه کاری اینجانب در مدیریت مالی ، بیشترین اطلاعات آن مربوط به این حوزه می باشد . سعی کرده ام داده ها و اطلاعاتی که در مدیریت مالی به آن مراجعه داشته ام را به نوعی در اینجا گردآوری نمایم . امیدوارم برای شما و دیگران نیز مفید باشد و به ارتقاء دانش مالی کمک نماید .
همچنین بخش های متفرقه دیگری نیز در این وبلاگ مشاهده می کنید که امیدوارم برای شما نیز جالب باشد .
بایگانی

تقویم گوگل یکی از مفیدترین ابزارهای برنامه‌ریزی و بهره‌وری در کسب‌وکار شماست. با استفاده از تقویم گوگل می‌توانید پروژه‌ها و کارهایتان را زمان‌بندی کنید و تمام کارها و زمانشان را یک‌جا در کنار هم ببینید. این باعث می‌شود کارهایتان با هم تلاقی پیدا نکند و علاوه بر آن بدانید که برای هر کاری چقدر زمان دارید و در چه تاریخی باید آن را به پایان برسانید. در این مطلب روشی را به شما معرفی می‌کنیم تا با کمک آن بتوانید تاریخ تحویل (Deadline) تمام پروژه‌های ترلو را در تقویم گوگلتان داشته باشید.

ترلو ابزاری بسیار مفید برای مدیریت و برنامه‌ریزی کارها و پروژه‌هاست. اگرچه کار با ترلو بسیار ساده است، اما این به‌مفهوم کم امکانات بودن ترلو نیست. بخشی با عنوان پارواپ‌ها powerups در ترلو وجود دارد که این قسمت امکانات فوق‌العاده‌ای را به ترلو می‌افزاید. در نسخه‌ی رایگان ترلو، برای هر بورد تنها یکی از این پاوراپ‌ها را می‌توانید استفاده کنید. یکی از پاوراپ‌های مفید ترلو، اضافه‌کردن ترلو و تاریخ‌های آن به تقویم گوگلتان است.

قرار دادن یک مقاله مرتبط با لینک به معرفی ترلو

از طریق تقویم گوگل می‌توانید جلسات و رویدادها و مکان‌هایی را که قصد دارید در آن‌ها شرکت کنید، برنامه‌ریزی و چک کنید. اگر از تقویم گوگل استفاده می‌کنید، حتما زمان زیادی را هم در آن سپری می‌کنید. بنابراین با افزودن تاریخ‌های ترلو به تقویم گوگل می‌توانید همه‌ی کارهایتان را در یک مکان به‌صورت زمان‌بندی شده ببینید و بهتر و دقیق‌تر کارها را پیش ببرید و دیگر لازم نیست برای چک کردن ددلاین‌های پروژه‌ها به ترلو مراجعه کنید. البته شما می‌توانید با دستورالعملی که در این مطلب برایتان بازگو می‌کنیم، تاریخ‌های ترلو را به هر تقویم آنلاینی بجز گوگل هم بیفزایید.

مراحل گام‌به‌گام اضافه‌کردن ترلو به تقویم گوگل

قبل از هر چیز نگاهی به ترلو بیندازید و ببینید آیا کارت یا کارت‌هایی دارید که تاریخ انجام برایشان تعیین کرده باشید یا خیر. سپس به قسمت منوی ترلو بروید و از آنجا وارد قسمت «Powerups» پاوراپ‌ها بشوید. در اینجا پاوراپ تقویم Calendar را فعال کنید. لازم به یادآوری است که اگر اکانت رایگانی در ترلو دارید، فقط یک پاوراپ در هر بورد قابل فعال‌سازی است.

بعد از فعال‌کردن پاوراپ تقویم Calendar powerup گزینه‌ی تنظیمات برای آن قابل مشاهده است. در بخش تنظیمات وارد شوید و لینکی را که در قسمت پایین وجود دارد کپی بگیرید. شما با استفاده از این لینک به تقویم آنلاینتان می‌گویید که قصد دارید تاریخ‌های این بورد در ترلو را در تقویمتان مشاهده کنید. حالا به سراغ تقویم گوگل بروید و در بخش other calendars یا سایر تقویم‌ها گزینه‌ی add by url را انتخاب کنید. لینکی را که از ترلو کپی کردید، اینجا باید وارد کنید.

با افزودن لینک، یک تقویم با عنوان trello به تقویم‌های گوگل شما اضافه می‌شود. انتخاب رنگ برای این تقویم مانند بقیه‌ی تقویم‌هایتان دلخواه و امکان‌پذیر است. تمام ددلاین‌های مربوط به ترلو با همین رنگ در تقویم گوگل نشان داده می‌شوند. با کلیک روی هریک از کارهای ترلو که در تقویم دیده می شود، شرح کاملی از آن کار را مشاهده می‌کنید. نکته‌ی مثبتی که وجود دارد این است که جلوی نام کامل آن، لیست مرتبط با هر وظیفه را در براکت نمایش می‌دهد و این خیلی مفید است. همچنین با استفاده از لینک کارت که همراه آن در تقویم ثبت می‌شود، دسترسی راحتی به کارت مربوطه در ترلو دارید. کافی است روی لینک کلیک کنید تا دقیقاً آن کارت را در ترلو جلویتان باز کند.

معایب پاوراپ ترلو در تقویم گوگل

در ترلو ناچارید علاوه بر تعیین تاریخ مشخص، باید ساعت دقیقی از روز را هم برای پایان آن کار مشخص کنید. بنابراین در تقویم گوگل هر وظیفه را در ساعت مشخصی مشاهده می‌کنید و نه در بالای آن روز. 

ایراد دیگر این است که در ترلو، شما نمی‌توانید مدت زمانی را که هر کارت نیاز دارد، مشخص کنید. به‌طور پیش‌فرض همیشه به‌عنوان یک کار ۱ ساعته نشان داده می‌شوند. شاید شما نیاز داشته باشید که در مورد زمان کارتان بسیار دقیق‌تر عمل کنید. متاسفانه نمی‌توانید مدت زمان کار را در تقویم گوگل تغییر دهید.

اما با وجود این ایرادها، باز هم خوبی کار این است که با یک نگاه تمام وظایف و کارهای ترلو را می‌توانید به‌راحتی در تقویم گوگل ببینید. البته امکان مخفی‌کردن کارها هم در تقویم وجود دارد.

راه‌اندازی این پاوراپ بسیار ساده و در حد کپی و پیست کردن یک لینک است تا بتوانید تمام تاریخ‌های ترلو را در تقویم گوگل نمایش دهید. 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۱۲/۲۳
ahmad souri احمد سوری ahmad souri احمد سوری

ترلو

نرم افزار

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی