وبلاگ شخصی -احمد سوری

وبلاگ-احمد سوری

وبلاگ شخصی -احمد سوری

وبلاگ-احمد سوری

این وبلاگ جهت جمع آوری و تمرکز اطلاعاتی که با آنها مواجه شده ام گردآوری شده است . با توجه به تحصیلات و حوزه کاری اینجانب در مدیریت مالی ، بیشترین اطلاعات آن مربوط به این حوزه می باشد . سعی کرده ام داده ها و اطلاعاتی که در مدیریت مالی به آن مراجعه داشته ام را به نوعی در اینجا گردآوری نمایم . امیدوارم برای شما و دیگران نیز مفید باشد و به ارتقاء دانش مالی کمک نماید .
همچنین بخش های متفرقه دیگری نیز در این وبلاگ مشاهده می کنید که امیدوارم برای شما نیز جالب باشد .
بایگانی

حقوق گمرکی در ابتدا باید حساب شود حقوق گمرکی شامل چه مواردیست ؟

ماخذ * قیمت ارز * ارزش کالا = حقوق گمرکی

بعد از اینها ارزش افزوده را حساب میکنند . ارزش افزوده دو گزینه دارد : امسال قیمت ها متفاوت شده است و ارزش افزوده مثلا ۸٫۳ + ۲٫۲ این ارزش افزوده اش میشود .

ارزش افزوده ضربدر حقوق گمرکی با قیمت کالا جمع شود اینها را در هم ضرب میکنند وزارت راه هم یک درصدی راکم میکند . ۱۰ درصد میگیرد و در قیمت ارز ضرب میکند و کرایه ای که از کشوری وارد یا صادر شده است را حساب میکند که جمع این هزینه ها حقوق گمرکی میشود تقریبا ۶۳۷۵۰ تومان ارزش افزوده با این حساب میشود ۶۷۵۸۰ تومان . ۰٫۰۱۰ وزارت راه میگیرد که میشود ۳۱۰۰تومان که نهایتا چیزی حدود ۱۶۳۰۰۰ تومان میشود . پس بدین صورت و با این قوانین محاسبه میکنند که البته هزینه هایی مانند انبارداری ، تخلیه ، بار گیری دارد و بقیه هزینه ها که به جمه اینها اضافه میشود .

با این همه جالب است بدانید که به صادرات تعرفه گمرکی نمیخورد کالاهای صادراتی از پرداخت ۰٫۷۵ هزینه های باربری ، تخلیه ، بارگیری و انبار داری معاف هستند . و این یک نکته بسیار جالب در بحث صادرات و محاسبه تعرفه گمرکی وجود دارد .

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۱۰/۱۳
ahmad souri احمد سوری ahmad souri احمد سوری

تجارت

صادرات و واردات

گمرک

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی