وبلاگ شخصی -احمد سوری

وبلاگ-احمد سوری

وبلاگ شخصی -احمد سوری

وبلاگ-احمد سوری

این وبلاگ جهت جمع آوری و تمرکز اطلاعاتی که با آنها مواجه شده ام گردآوری شده است . با توجه به تحصیلات و حوزه کاری اینجانب در مدیریت مالی ، بیشترین اطلاعات آن مربوط به این حوزه می باشد . سعی کرده ام داده ها و اطلاعاتی که در مدیریت مالی به آن مراجعه داشته ام را به نوعی در اینجا گردآوری نمایم . امیدوارم برای شما و دیگران نیز مفید باشد و به ارتقاء دانش مالی کمک نماید .
همچنین بخش های متفرقه دیگری نیز در این وبلاگ مشاهده می کنید که امیدوارم برای شما نیز جالب باشد .
بایگانی
۳۰ آبان ۰۰ ، ۱۶:۴۹

همه چیز دربارۀ Microsoft To-Do

تابحال پیش آمده که بخواهید کار مهمی را انجام دهید ولی آن را فراموش کنید و در نهایت با افسوس بگویید: ای کاش آن را یادداشت‌اش میکردم و یا کسی آن را به من یادآوری میکرد!؟ چیزی که شما هم مثل بقیه به آن احتیاج دارید بستری برای یادداشت و منظم کردن کارهای کوتاه‌مدت و بلندمدتان است. برنامه‌ای که کارهای مهم‌تان را در قالب لیست‌های مختلف دسته‌بندی کنید و قابلیت‌های مختلف از جمله یادآوری و یا مرتب‌سازی براساس اهمیت داشته باشد.

هدف همه‌ی برنامه‌های لیست‌ساز دو چیز است:

  • افزایش سودمندی
  • کاهش استرس

Microsoft To-Do چیست؟

حالا میخواهیم یکی از بهترین اپلیکیشن‌ها و نرم افزارهای مخصوص در این زمینه را به اسم Microsoft To-Do که همانطور که از نامش پیداست محصول شرکت مایکروسافت است را به شما معرفی کنیم.
این برنامه رایگان و کاربردی از طریق وبسایت آن، تحت سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS و ویندوز قابل دسترسی است و همه‌ی این ها با اکانت مایکروسافت شما کار میکنند. در نتیجه با هم سینک هستند یعنی اگر برای مثال در اپلیکیشن لیست های خود را تغییر دهید از طریق نرم افزار ویندوز هم میتوانید این تغییرات را مشاهده کنید.

ذهن شما برای ساختن ایده‌ها درست شده است، نه نگه‌داری آن‌ها
– دیوید آلن
Microsoft to-do list app
Microsoft to-do list app

شروع به کار و ساختن لیست

تصاویر زیر مربوط به نسخه دسکتاپ این نرم افزار می‌باشند ولی طرز کار این برنامه در تمامی نسخه ها مشابه است و فقط از لحاظ اندازه با یکدیگر متفاوت اند. 
ابتدا نسخه مورد نظر خود را دانلود و نصب کرده و سپس از طریق اکانت مایکروسافت خود در برنامه ثبت نام کنید و وارد محیط آن شوید. برنامه در اولین ورود به طور خودکار لیست My Day و تسک ها یا کارهای مربوط به آن را نشان میدهد.اگر نمیخواهید لیست های جدید بسازید میتوانید کارهای خود را در همین لیست‌ها اضافه کنید. ولی اگر میخواهید کارهای خود را دسته‌بندی کنید و لیست‌های متفاوت بسازید، مانند تصویر زیر برروی گزینه New List کلیک کنید و نام آن را به دلخواه تغییر دهید. میتوانید به هر تعداد که خواستید لیست های متفاوت بسازید.

ایجاد لیست جدید
ایجاد لیست جدید

افزودن تسک یا کار جدید

برای افزودن تسک یا کار جدید ابتدا برروی لیست مورد نظر خود کلیک کنید و سپس در محیط نمایش داده شده گزینه Add A Task را زده، سپس نام تسک را نوشته و در نهایت گزینه Add را بزنید.

اضافه کردن تسک جدید
اضافه کردن تسک جدید

جزییات تسک ها و لیست ها

با کلیک بر روی هر کدام از تسک ها وارد صفحه جزییات آن تسک می‌شوید که کارهای مختلفی میتوان در این محیط انجام داد. برای مثال میتوانید با وارد کردن تاریخ در قسمت Add Due Date برای آن تاریخ ددلاین تعیین کنید. همچنین با وارد کردن تاریخ در قسمت Remind Me میتوانید آن را به لیست کارهایی که میخواهید در تاریخ و ساعتی خاص به شما یادآوری شود اضافه کنید. اگر بخواهید میتوانید برای تسک خود یادداشتی هم بنویسید و سپس گزینه Save یا ذخیره را بزنید.

اضافه کردن جزئیات در هر تسک
اضافه کردن جزئیات در هر تسک

 

در همان قسمت تسک‌های یک لیست، اگر تسکی دارید که میخواهید همواره آن را تکرار کنید، ابتدا روی تسک کلیک کنید تا بتوانید مشخصاتش را ببینید، سپس گزینه Repeat را انتخاب کنید و از میان گزینه‌های روزانه، هفتگی، ماهانه، سالانه و یا مورد دلخواه یکی را انتخاب کنید. همچنین میتوانید تسک را به چند مرحله بشکنید و برای آن چندین قدم مختلف تعیین کنید و آن ها را یکی‌یکی انجام دهید. این کار را با گزینه Add Step انجام دهید.

اتمام تسک ها

وقتی که تسکی را کامل انجام دادید بر روی دایره سمت چپ تسک کلیک کنید تا تیک بخورد. اگر هم میخواهید از لیست حذف شود روی آن کلیک راست کرده و گزینه حذف را انتخاب کنید.

اتمام تسک
اتمام تسک

 

جزییات لیست ها

روی لیست دلخواه خود کلیک کرده و از سمت راست صفحه روی الیپسیس یا آیکون سه نقطه کلیک کنید. از منوی باز شده و با کلیک برروی آیکون مداد کنار Rename list میتوانید برای لیست خود آیکون دلخواه و مرتبطی انتخاب کنید تا از بقیه متمایز شود. همچنین میتوانید با انتخاب گزینه Sort تسک های موجود در یک لیست را به دلخواه خود مثلا براساس میزان اهمیت یا ددلاین آن مرتب کنید. بعلاوه از قسمت Theme میتوانید رنگ هر لیست را به دلخواه عوض کنید.

تنظیمات برنامه

در نهایت میتوانید تنظیمات خاصی را برای برنامه در نظر بگیرید. برروی اسم خود که در گوشه سمت چپ بالای برنامه است کلیک کرده و گزینه Setting را انتخاب کنید. در این صفحه، میتوانید گزینه Confirm Before Deleting را خاموش یا روشن کنید که بدان معنی است که قبل از حذف کردن تسک اطمینان حاصل کنید یا خیر. همچنین میتوانید تم اصلی برنامه را از بین حالات روشن و تاریک و تم ویندوز انتخاب کنید.

 

با انجام کارهای ضروری شروع کنید، سپس کارهایی را که ممکن اند انجام دهید، و ناگهان خواهید دید که درحال انجام کارهای غیرممکن هستید.

– فرانسیس آسیزی

bucket list (لیست آرزوها)

یکی دیگر از قابلیت‌ها و استفاده‌های مفید برنامه Microsoft To-Do ، تنظیم و برنامه‌ریزی برای باکت لیست یا لیست آرزوهاست. این لیست در اصل به معنی لیست کارهایی است که میخواهید قبل از مردن انجام دهید ولی من این تعبیر را خیلی دوست ندارم و مفهوم جدیدی برای این لیست تعریف کرده‌ام: لیست تمام کارها و چیزهایی که درحال حاضر به‌نظر شما دست‌نیافتنی می‌آیند.
ممکن است فکر کنید این لیستی است که ممکن است هیچ کدام از تسک‌های آن خط نخورند ولی مطمئن باشید اگر چندین سال پیش باکت لیستی مینوشتید الآن میتوانستید چند مورد از آن را خط بزنیدکارها و اهدافی که در گذشته مانند آرزوهایی دست‌نیافتنی به نظر میرسیدند حالا میتوانند تنها جزئی ناچیز از زندگی روزمره شما باشند؛ اگر با دقت بیشتر به آنها نگاه کنید. پس اگر تابحال همچین لیستی را ننوشته‌اید همین حالا اقدام کنید و هرچه دل تنگتان میخواهد را در این لیست بنویسید. هیچ محدودیتی برای آرزوها وجود ندارد!

اگر فرد منظمی باشید و بخواهید کارهای خود را دسته‌بندی و لیست‌بندی کنید، این برنامه به یکی از پراستفاده‌ترین برنامه‌های روزانه شما تبدیل خواهد شد. رابط کاربری ساده و جذاب، قابلیت‌ها و جزییات فراوان و کاربرد بسیار زیاد، این برنامه را به یکی از بهترین برنامه‌های لیست‌نویسی و برنامه‌ریزی تبدیل کرده است.
امیدوارم از این پست استفاده لازم را برده باشید. همچنین ما و دیگر خوانندگان این پست خوشحال میشویم اگر باکت‌لیست خود را با ما به اشتراک بگذارید. دیدن باکت‌لیست دیگران میتواند ایده‌ها و انگیزه‌های خوبی را به ما بدهد تا بتوانیم باکت‌لیست خود را بنویسیم.
امیدواریم روزی برسد که بتوانیم لیست “آرزوهای دست‌نیافتنی” را به “کارهایی که امروز باید بکنم” انتقال دهیم!

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۸/۳۰
ahmad souri احمد سوری ahmad souri احمد سوری

آگاهی

احمد سوری

نرم افزار

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی