وبلاگ شخصی -احمد سوری

وبلاگ-احمد سوری

وبلاگ شخصی -احمد سوری

وبلاگ-احمد سوری

این وبلاگ جهت جمع آوری و تمرکز اطلاعاتی که با آنها مواجه شده ام گردآوری شده است . با توجه به تحصیلات و حوزه کاری اینجانب در مدیریت مالی ، بیشترین اطلاعات آن مربوط به این حوزه می باشد . سعی کرده ام داده ها و اطلاعاتی که در مدیریت مالی به آن مراجعه داشته ام را به نوعی در اینجا گردآوری نمایم . امیدوارم برای شما و دیگران نیز مفید باشد و به ارتقاء دانش مالی کمک نماید .
همچنین بخش های متفرقه دیگری نیز در این وبلاگ مشاهده می کنید که امیدوارم برای شما نیز جالب باشد .
بایگانی

با سلام

یک شرکت بازرگانی جهت خرید و فروش نیاز به تامین سرمایه از بانک و اشخاص دارد . استفاده از وام بانکها با شرایط سختی که دارند بسیار مشکل است .

شرکت مورد نظر اقدام به جذب سرمایه از اشخاص می کند به این صورت که سرمایه اشخاص را در قالب قرارداد مشارکت در فروش جذب می کند و قرار است برای خرید کالا مورد استفاده قرار دهد و از سود به دست آمده در معامله خود به اشخاص سود مشارکت بدهد . بعضی اوقات نیز سرمایه جذب شده از اشخاص را به امور دیگر جاری ( که البته خرید و فروش کالا نیست ولی اگر آنها انجام نشوند عملیات جاری شرکت با مشکل مواجه می شود) اختصاص می دهد .

عنوان قرارداد منعقده با افراد قرارداد مشارکت در فروش کالا است . با فرض اینکه شرکت اقدام به جذب 100 میلیون تومان سرمایه از افراد کند و کالایی با نرخ فروش 1800 تومان را خریداری و به فروش برساند و بر اساس هر کیلو کالای فروخته شده 200 تومان سود به افراد مشارکت کننده بدهد و مقرر باشد در هر ماه این سود پرداخت شود ، طبق محاسبات زیر سود پرداختی به افراد محاسبه می شود :

100.000.000 سرمایه اشخاص / 1.800 تومان = 55.556 کیلو کالا

55.556 کیلو کالا * 200 تومان سود هر کیلو = 11.111.200 تومان سود کل مشارکت در هر ماه

سئوال :

  1. آیا این گونه تامین مالی از نظر شرعی برای شرکت دریافت کننده اشکال دارد ؟
  2. آیا سود دریافتی توسط افراد دارای اشکال شرعی است ؟
  3. سود پرداختی ربا ، نزول و یا شبیه این موارد است ؟
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۸/۲۲
ahmad souri احمد سوری ahmad souri احمد سوری

احمد سوری

تجارت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی