وبلاگ شخصی -احمد سوری

وبلاگ-احمد سوری

وبلاگ شخصی -احمد سوری

وبلاگ-احمد سوری

این وبلاگ جهت جمع آوری و تمرکز اطلاعاتی که با آنها مواجه شده ام گردآوری شده است . با توجه به تحصیلات و حوزه کاری اینجانب در مدیریت مالی ، بیشترین اطلاعات آن مربوط به این حوزه می باشد . سعی کرده ام داده ها و اطلاعاتی که در مدیریت مالی به آن مراجعه داشته ام را به نوعی در اینجا گردآوری نمایم . امیدوارم برای شما و دیگران نیز مفید باشد و به ارتقاء دانش مالی کمک نماید .
همچنین بخش های متفرقه دیگری نیز در این وبلاگ مشاهده می کنید که امیدوارم برای شما نیز جالب باشد .
بایگانی
۲۵ خرداد ۰۰ ، ۱۳:۵۶

چانه‌زنی در تجارت و کسب و کار

چانه‌زنی و مذاکره عبارت است از برقراری ارتباط با هدف متقاعد کردن پیشنهاد دهنده برای تجدید نظر در پیشنهاد خود به منظور بهتر کردن نیازها و یا خواسته‌های خود. این فرآیند شامل تعیین مفروضات، ارائه و اخذ برخی موارد و انعطاف پذیری خاصی است.

اساس و پایه‌ی مذاکره و چانه‌زنی

اشخاص از زمان جوانی  هنر مذاکره و چانه‌زنی را تمرین می‌کنند. برای یک تجارت کوچک مذاکره می‌تواند کسب و کار شما را بسازید یا باعث شکست آن شود. انجام بهترین معامله، به ویژه در دوران سخت و بحرانی اقتصادی ممکن و سودمند است. با پیروی از چند نکته در این زمینه، می‌توان به هدف و مقصود خود رسید. برخی از آن‌ها عبارت‌اند از:

– آمادگی برای مذاکره و چانه‌زنی:

به این معنا که شما بدانید با چه کسی صحبت می‌کنید، این نیازمند دانستن پیشینه یا تحقیق در آن مورد است. و همچنین در مورد محصول یا خدمت مورد بحث، اطلاعات داشته باشید. از استراتژی‌های روانشناسی در معامله استفاده کنید. از ارزش و قیمت محصول قبل از شروع چانه‌زنی یا مذاکره اطلاعات داشته باشید. میزان بودجه خود را همواره در نظر بگیرید و از هدف خود در مورد قیمت و ارزشی که شما را ارضا می‌کند، مطلع باشید.  با شخص صحیح و موردنظر مذاکره کنید و چانه بزنید و نیازی به مذاکره با مقامات بالاتر در آن کسب و کار وجود ندارد، زمانی که شما در همان مرحله اول به توافق خواهید رسید.

– از شیوه‌ی اهرم استفاده کنید:

به این معنا که بر روی قدرت مذاکره خود تمرکز کنید. اگر شما تنها منبع برای یک محصول هستید، شما اهرم خیلی قوی خواهید داشت. شرایط اقتصادی و میزان عرضه و درخواست را درنظر داشته باشید. مذاکرات و چانه‌زنی را در مسیری که امید به موفقیت و انجام شدن آن است، هدایت کنید.

– چانه‌زنی به روش برد-برد:

در هنگام مذاکره و چانه‌زنی تمام جوانب و هر دو طرف معامله را در نظر بگیرید. به عنوان مثال ممکن است شما به قیمت یا تاریخ تحویل اهمیت دهید در حالی که در طرف دیگر کیفیت و خدمات پس از آن نگران کننده باشند. اولویت‌های خود را بسنجید، ممکن است طرف دیگر را بدون لطمه به موقعیت خود، به آنچه که درخواست دارد برسانید.

– معامله کنید:

برای نهایی شدن قرار داد برنامه ریزی کنید و برای به پایان رساندن آن آماده باشید. به کار خود ادامه دهید و به خودتان برای انجام معامله‌ی خوب تبریک بگویید.

گام آخر حتما سعی کنید از یک مشاور معتبر و راستگو کمک بگیرید .مذاکره و چانه‌زنی

نکاتی دیگر در مورد چانه‌زنی یا مذاکره

همواره مراقب ایده‌ها و محصولات خود باشید و نگذارید که #چانه‌زنی یا مذاکره باعث کم ارزش شدن آن‌ها شوند.

در برخی موارد مناسب است که  برای انجام تجارت و معاملات خود با شرکت‌ها و سازمان‌هایی معامله کنید که انعطاف پذیر هستند و قابلیت چانه‌زنی و #مذاکره دارند. به عبارتی سفت و سخت و یک کلام نیستند. همچنین هنگامی که شما می‌خواهید یک فعالیت اقتصادی انجام دهید یا حتی برای شروع کاری به مصاحبه دعوت می‌شوید سعی کنید همواره انعطاف پذیر باشید و امکان مذاکره و چانه‌زنی را به طرف مقابل خود بدهید، در عین حال که کاملاً صادق هستید.

در انجام یک کسب و کار یا فعالیت اقتصادی همواره به سؤالات ظریف توجه کنید. ممکن است شما گاهی نیاز به مطالعه دقیق‌تر و جستجو در مورد یک معامله داشته باشید و می‌توانید با سؤالات ظریف علاقه خود را نشان دهید و برای پاسخ به سؤالات خود و بررسی بیشتر، امکان چانه‌زنی و مذاکره را در مراحل بعدی فراهم کنید.

همواره زمان مناسب برای چانه‌زنی را انتخاب کنید. برای مثال اگر می‌خواهید برای افزایش حقوق خود چانه‌زنی کنید باید آن را در یک زمان مناسب، برای مثال بعد از انجام یک معامله خوب توسط مدیر خود که او در آن لحظه خوشحال است، انجام دهید.

هیچ‌گاه در معامله و #تجارت خود سکوت نکنید و همواره نظر خود را بیان کنید، به عبارتی شما چانه‌زنی خود را انجام دهید و فرصت خود را از دست ندهید، در صورت موفقیت شما به هدف خود رسیده‌اید و در غیر آن چیزی را از دست نداده‌اید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۳/۲۵
ahmad souri احمد سوری ahmad souri احمد سوری

آموزش

تجارت

کارآفرینی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی