وبلاگ شخصی -احمد سوری

وبلاگ-احمد سوری

وبلاگ شخصی -احمد سوری

وبلاگ-احمد سوری

این وبلاگ جهت جمع آوری و تمرکز اطلاعاتی که با آنها مواجه شده ام گردآوری شده است . با توجه به تحصیلات و حوزه کاری اینجانب در مدیریت مالی ، بیشترین اطلاعات آن مربوط به این حوزه می باشد . سعی کرده ام داده ها و اطلاعاتی که در مدیریت مالی به آن مراجعه داشته ام را به نوعی در اینجا گردآوری نمایم . امیدوارم برای شما و دیگران نیز مفید باشد و به ارتقاء دانش مالی کمک نماید .
همچنین بخش های متفرقه دیگری نیز در این وبلاگ مشاهده می کنید که امیدوارم برای شما نیز جالب باشد .
بایگانی
۲۵ خرداد ۰۰ ، ۱۳:۴۱

نقد و بررسی کتاب قانون ۵ ثانیه

«شهامت یعنی قابلیت انجام کارهایی که به نظر دشوار، ترسناک یا نامطمئن میآیند. این طور نیست که شهامت را تنها بین عدهای خاص تقسیم کرده باشند. شهامت حقی مادرزادی است؛ در وجود همهمان قرار دارد و منتظر شماست تا کشفش کنید. »

جملهای که خواندید از مل رابینز نویسندهی کتاب قانون پنج ثانیه است. او معتقد است این قانون میتواند زندگی و ثروت شما را برای همیشه متحول کند.

کتاب صوتی قانون 5 ثانیه نوشته مل رابینز

درباره‌ی کتاب صوتی قانون 5 ثانیه اثر مل رابینز

کتاب صوتی قانون پنج ثانیه نوشتهی مل رابینز برای نخستین بار در سال 2017 منتشر شد. این کتاب بلافاصله بعد از انتشارش به فروش خوبی دست یافت و افراد زیادی این کتاب را به عنوان بهترین کتاب در حوزهی موفقیت سال معرفی کردند. ویدیوی نویسندهی این کتاب در اینترنت بیش از یک میلیون بار دیده شده است. مل رابینز در ابتدای کتابش مینویسد: «اینکه این قانون چیست، چگونه کار میکند و چظور مردم در سرتاسر دنیا از آن برای متحول کردن زندگیشان ظرف پنج ثانیه استفاده میکنند. تمامی رخدادهای ذکر شده در کتاب واقعی هستند؛ هیچ یک از اسامی تغییر داده نشدهاند، پستهای شبکههای اجتماعی که در این کتاب گنجانده شده، همگی پستهای واقعی هستند و بیصبرانه لحظه شماره میکنم تا این قانون را با شما به اشتراک بگذارم و شاهد شکستن قفل قدرت درونتان باشم.»

مروری بر فصل‌های کتاب صوتی قانون 5 ثانیه

کتاب قانون پنج ثانیه در چهار بخش و هفده فصل نوشته شده است.

بخش اول: قانون پنج ثانیهای

فصل اول: پنج ثانیه برای متحول کردن زندگیتان

فصل دوم: چگونه قانون پنج ثانیه را کشف کردم

فصل سوم: حین استفاده از این قانون باید منتظر چه باشید

فصل چهارم: چرا قانون جواب میدهد

بخش دوم: قدرت شهامت

فصل پنجم: شهامت هرروزه

فصل ششم: منتظر چی هستید؟

فصل هفتم: قرار نیست هیچوقت حس و حالش بیاید

فصل هشتم: چگونه استفاده از قانون را شروع کنیم

بخش سوم: شهامت رفتارهای شما را تغییر میدهد.

فصل نهم: بهبود سلامتی

فصل دهم: افزایش بهرهوری

فصل یازدهم: پشت گوش انداختن کارها را کنار بگذارید

بخش چهارم: شهامت ذهن تان را تغییر میدهد

فصل دوازدهم: دست از نگرانی بردارید

فصل سیزدهم: تشویش را کنار بگذارد

فصل چهاردهم: غلبه بر ترس

بخش پنجم: شهامت همه‌‌چیز را متحول میکند

فصل پانزدهم: ساختن اعتماد به نفس واقعی

فصل شانزدهم: دنبال کردن علاقه

فصل هفدهم: غنا بخشیدن به روابط

‌درباره‌ی مل رابینز نویسنده‌ی کتاب صوتی قانون 5 ثانیه

انتشارات نوین، ناشر آثار مل رابینز دربارهی او مینویسد: «مل رابینز (Mel Robbins)، فارغالتحصیل دانشگاه دارتموث و گوینده انگیزشی کسبوکار و مفسر موفق رادیو و تلویزیون است. از سخنرانی او در برنامه تِدایکس درباره اینکه «چگونه درجازدنِ خود را متوقف کنید؟» بیش از ۱۰ میلیون بار بازدید شده است. مل رابینز قبل از راهاندازی شرکت خود حرفهاش را بهعنوان یک وکیل مدافع جنایی آغاز کرد. او اکنون رهبر برنامههای چند ساله آموزشی برای جانسون.اند.جانسون و پارتنرز هِلثکِر است. رابینز همچنین نویسنده کتاب پرفروش «از اینکه بگویید من خوبم، دست بر دارید! » است. در کتاب قانون 5 ثانیه (The 5 seconds rule)، او توضیح میدهد هنگامی که شوق دستیابی فوری به یک هدف در شما شکل میگیرد، باید به خودتان فشار آورید که ظرف مدت پنج ثانیه وارد عمل شوید؛ در غیر این صورت مغزتان ایده موردنظر را از بین خواهد برد.»

ترجمه‌ی کتاب صوتی قانون 5 ثانیه به فارسی

انتشارات نوین توسعه کتاب صوتی قانون 5 ثانیه را با ترجمهی افشین چایچی نصرتی عرضه کرده و در اختیار علاقهمندان قرارداده است. این مترجم حدود هجده سال است که در حوزهی کسب و کار مشغول به فعالیت است. او بعد از کار کردن در حوزهی حسابداری، صنایع عمران، پتروشیمی و مواد غذایی متوجه شد که علاقهی اصلیش مربیگری زندگی و سخنرانی انگیزشی است و به همین ترتیب مسیر زندگی خودش را به این سو تغییر داد. او دربارهی این تغییرات مینویسد: «همیشه مُشتاق پشتیبانی و حمایت از همکارانم و خلق شیوههای بهبود عملکرد سازمان در کلیهیِ بخشهای آن بوده و مشابه همین رویکرد را در کانون خانواده، دوستان و اطرافیانم جستجو میکردم؛ حس مسئولیت و انگیزهیِ حمایتی در تغییر وضعیت اطرافیانم از خوب به بهتر.

در عین حال، هرگز و در هیچ دوران کاری و ارتباطیام احساس رضایتمندی نداشتم. هرچند که نسبت به نارضایتیام کاملا آگاه بودم با وجود تلاشهای بسیار زیاد در جهت تغییر وضعیت و بهبود شرایط نامساعدم، دستاوردی به جُز جابجاییهای متعدد محیطهای کاریام و مطالعات گسترده در حوزه روانشناسی و موفقیت بدست نیاوردم اما همین اندک، خود کوله باری بود از تجربه و دگردیسیهای فکریام که نهایتا در میانهیِ سال 1389 یک نکتهیِ قابل تأمل به عنوان انگیزهبخشترین دلیل ترک حرفهیِ حسابداری و جستجوی عمیقتر خود، مرا به سمت مطالعات بیشتر و شرکت در دورههای آموزشی متعدد کشاند، اینکه متوجه شده بودم: خود حقیقیام در تعاملات با انسانها فرصت ظهور و ابراز وجود پیدا میکند. اما چگونه و چطور، نمی دانستم!»

 

  • کتاب صوتی قانون 5 ثانیه در دستهی کتابهای روانشناسی و موفقیت قرار دارد.
  • کتاب صوتی قانون 5 ثانیه مناسب برای گروه سنی بزرگسال است.
  • خوانش کتاب صوتی قانون 5 ثانیه را مینا موسوی بهعهده داشته است.
  • کتاب صوتی قانون 5 ثانیه جزو کتابهای حجیم و بلند با موضوع روانشناسی و موفقیت است. این کتاب برای افرادی که وقت بیشتری برای مطالعه دارند و میخواهند در زمینهی  روانشناسی و موفقیت زمان بیشتری را به مطالعه اختصاص دهند انتخاب مناسبی است.

‌در بخشی از کتاب صوتی قانون 5 ثانیه می‌شنویم

«اگر به دنبال کسی می گردید که زندگی تان را متحول کند، توی آینه نگاه کنید.»

قرار است چیزی جالب توجه یاد بگیرید: متحول کردن زندگی تان فقط پنج ثانیه زمان نیاز دارد. شبیه شعارهای تبلیغاتی است، نه؟ اما این طور نیست. این نوعی علم است. این را به شما اثبات می کنم. شما هر بار با تصمیمی پنج ثانیه ای زندگی تان را تغییر می دهید. در واقع، این تنها روش موجود برای متحول شدن شماست.

این داستان واقعی قانون پنج ثانیه ای است: این قانون چیست، چگونه کار می کند و چگونه زندگی مردم را در سرتاسر دنیا متحول کرده است. یادگیری این قانونْ راحت و تاثیر آن شگرف است. این قانون راز ایجاد تحول در همه چیز است. وقتی آن را یاد بگیرید، می توانید بلافاصله به کارگیری آن را آغاز کنید. این قانون به شما کمک می کند تا با شهامت و اعتمادبه نفس هرروزه زندگی کنید، عشق بورزید، کار کنید و حرف بزنید. کافی ست یک بار قانون را به کار ببندید تا برای همیشه آماده به خدمت تان باشد.

قانون پنج ثانیه ای را در برهه ای از زندگی ام که همه چیز داشت از هم می پاشید، خلق کردم. وقتی می گویم «همه چیز» ، منظورم این هاست: زندگی زناشویی ام، وضعیت مالی ام، حرفه ام و عزت نفسم همه و همه در بدترین شرایط قرار داشتند. مشکلاتم به حدی بزرگ به نظر می رسیدند که حتی صبح ها از رختخواب بیرون آمدن برایم مثل جان کندن سخت بود. اینجا بود که قانون پا به عرصه ی وجود گذاشت؛ این قانون را ابداع کردم تا عادت فشردن دکمهی تکرار زنگ ساعت را ترک کنم.

بررسی کتاب صوتی قانون 5 ثانیه اثر مل رابینز

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۳/۲۵
ahmad souri احمد سوری ahmad souri احمد سوری

آگاهی

مراقبه

معرفی کتاب

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی