وبلاگ شخصی -احمد سوری

وبلاگ-احمد سوری

وبلاگ شخصی -احمد سوری

وبلاگ-احمد سوری

این وبلاگ جهت جمع آوری و تمرکز اطلاعاتی که با آنها مواجه شده ام گردآوری شده است . با توجه به تحصیلات و حوزه کاری اینجانب در مدیریت مالی ، بیشترین اطلاعات آن مربوط به این حوزه می باشد . سعی کرده ام داده ها و اطلاعاتی که در مدیریت مالی به آن مراجعه داشته ام را به نوعی در اینجا گردآوری نمایم . امیدوارم برای شما و دیگران نیز مفید باشد و به ارتقاء دانش مالی کمک نماید .
همچنین بخش های متفرقه دیگری نیز در این وبلاگ مشاهده می کنید که امیدوارم برای شما نیز جالب باشد .
بایگانی

پراید طی سال های تولید خود در ایران علی رغم یدک کشیدن پر فروش‌ترین خودروی داخلی همچنان تغییر قابل توجهی را در طراحی خود شاهد نبوده است، اما طی همین مدت خودروی تویوتا کرولا هم از نظر ظاهری و هم از نظر فنی به خودرویی کاملا متفاوت از نمونه اولیه خود تبدیل شده است. 
 
به گزارش فارس، تویوتا کرولا یکی از خودروهای محبوب و پر تیراژ شرکت خودروسازی تویوتای ژاپن محسوب می‌شود که طی سال‌های تولید خود تغییرات شگرفی را از نظر فنی و ظاهری تجربه کرده است. 
 
از سوی دیگر خودروی پراید بیش از دو دهه است که توسط شرکت خودروسازی سایپا در بازار داخلی عرضه شده و به خاطر ارزانی و کم مصرف بودن همچنان پر فروش‌ترین خودرو در بازار داخلی محسوب می‌شود. 
 
این خودرو از سال 1372 به بازار ایران معرفی شد که ابتدا به صورت مونتاژ و سپس خط تولید آن از کره جنوبی به ایران منتقل شد. 
 
شرکت تویوتا از سال 1990 تا کنون تغییرات محسوسی را با هدف جلب رضایت مصرف کننده در این خودرو به وجود آورده است، به گونه ای که پس از سال های طولانی و بیش از دو دهه از معرفی این مدل به بازار، کرولا همچنان در زمره یکی از پر فروش‌ترین و محبوب ترین خودروهای تولیدی این شرکت قرار دارد. 
 
تغییرات ظاهری و فنی این خودرو به گونه‌ای است که به جرات می‌توان گفت که نه از نظر ظاهری و نه از نظر فنی هیچ شباهتی بین تویوتا کرولا 1992 و تویوتا کرولا 2015 وجود ندارد. 
 
شرکت سایپا اعلام کرده است که در طول سال‌های تولید پراید، با اجرای پروژه‌های گوناگون، توانسته است تغییرات موفقی را از نظر فنی و ظاهری در این خودرو به وجود آورد. 
 
اجرای تغییرات قابل توجه سالانه در خودروهای تولیدی و به خصوص در مدل‌های پرفروش و محبوب طی سال‌های اخیر به یک سنت در میان خودروسازان بین‌المللی تبدیل شده است. 
 
با در نظر گرفتن سیر تکاملی و تغییرات دیگر خودروهای تولیدی شرکت‌هایی مانند بی ام و، مرسدس بنز، لکسوس، کیا، هیوندای، جنرال موتورز، فورد، و بسیاری از شرکت‌های حاضر در رقابت بین المللی فروش خورو می توان به لزوم تکامل و به روز رسانی ظاهری و فنی خودروها در رقابت با دیگر بازیگران بازار خودروی جهانی پی برد. 
 
تغییرات ظاهری از یک سو مشتریان کنونی را نسبت به تعهد شرکت خودرو ساز برای افزایش کیفیت تولیدات خود آگاه ساخته و از سوی دیگر می‌تواند مشتریان جدیدی را جذب یک خودروساز شاخص نماید که همین امر می‌تواند آینده شرکت خودرسازی را در رقابت با دیگر شرکت‌های حاضر در بازار تضمین کند. 
 
با مطالعه شرکت هایی که نظام تکامل و ارتقا را در صدر روند تولید خود قرار نداده‌اند می‌توان به این نتیجه رسید که این شرکت ها که عموما در کشورهای با بازار بسته شکل گرفته‌اند در زمان آزاد سازی بازار هیچ حرفی برای گفتن نداشته و به طرز غم انگیزی از مسیر رقابت حذف شده‌اند. 
 
اگرچه حمایت از تولید داخل می تواند نقش مؤثری در شکوفایی اقتصادی داشته باشد، اما این بدان معنا نیست که توقع مصرف کنندگان افزایش نیافته و استاندارد محصولات که توسط سازمان‌های مربوطه تعیین می‌شود، طی سال ها دست نخورده باقی بماند. 
 
نباید از یاد برد که علی رغم ایفای نقش شرکت خودروسازی پروتون مالزی به عنوان خودروساز ملی این کشور، در یک بازه زمانی، به دلیل عدم اهتمام به ارائه خودروی با کیفیت، همین خودروساز ملی مالزی از سوی مردم خود این کشور تحت تحریم قرار گرفت و با بحران مواجه شد. 
 
ارتقای سالانه استانداردهای تولید، ارزیابی سالانه تولیداتی که پیشتر تأییدیه استاندارد دریافت کرده‌اند و همچنین ارتقای نگرش مسئولان تدوین کننده استانداردهای مربوط به محصولات مختلف و به خصوص خودرو می‌تواند نه تنها به افزایش رقابت در بازار خودروس داخلی کمک به سزایی کند، بلکه مصرف کنندگان را نیز نسبت به اتخاذ روند رو به تکامل از سوی متولیان تولید و استاندارد مطمئن سازد. 
 
در بسیاری از کشورها بدلیل بهبود سالانه استانداردهای تولید، محصولاتی که حتی تا همین چند سال پیش تولید می‌شده‌اند، بدون ارتقا در کیفیت، مجوز ادامه تولید نخواهند داشت. 
 
این سیاست‌ها باعث شده است که شرکت‌های گمنامی که تا چند سال پیش حرفی برای گفتن در بازار جهانی نداشته‌اند، روز به روز حضور خود را در برابر رقبای قدرتمند جهانی خود پر رنگ تر کرده و حداقل در بازار آزاد داخلی عملکرد موفق تری در ارائه خدمات نسبت به دیگر رقبای خارجی خود داشته باشند. 
 
در تصاویر زیر به مقایسه سیر تکاملی پراید و تویوتا کرولا از سال های 1990 تا کنون پرداخته شده است. 
 

پراید 
 
1393 - 1372

 مقایسه سیر تکاملی پراید و تویوتا کرولا (+عکس)

مقایسه سیر تکاملی پراید و تویوتا کرولا (+عکس)


تویوتا کرولا 
 
1992 - 1982

مقایسه سیر تکاملی پراید و تویوتا کرولا (+عکس)
 
مقایسه سیر تکاملی پراید و تویوتا کرولا (+عکس)

1992-1994 

 مقایسه سیر تکاملی پراید و تویوتا کرولا (+عکس)
  
مقایسه سیر تکاملی پراید و تویوتا کرولا (+عکس)

مقایسه سیر تکاملی پراید و تویوتا کرولا (+عکس)

مقایسه سیر تکاملی پراید و تویوتا کرولا (+عکس)
 
1995-1996 

مقایسه سیر تکاملی پراید و تویوتا کرولا (+عکس)
 
1997-2000 
 
مقایسه سیر تکاملی پراید و تویوتا کرولا (+عکس)

مقایسه سیر تکاملی پراید و تویوتا کرولا (+عکس)

2001-2004 
 
  مقایسه سیر تکاملی پراید و تویوتا کرولا (+عکس)
 
2004-2007 
 
مقایسه سیر تکاملی پراید و تویوتا کرولا (+عکس)  
 
2007-2009 

مقایسه سیر تکاملی پراید و تویوتا کرولا (+عکس)
 
2009-2011 

مقایسه سیر تکاملی پراید و تویوتا کرولا (+عکس)
 
2011 

مقایسه سیر تکاملی پراید و تویوتا کرولا (+عکس)

مقایسه سیر تکاملی پراید و تویوتا کرولا (+عکس)
 
2012 
 
مقایسه سیر تکاملی پراید و تویوتا کرولا (+عکس)  
 
2013 
 
مقایسه سیر تکاملی پراید و تویوتا کرولا (+عکس)

مقایسه سیر تکاملی پراید و تویوتا کرولا (+عکس)

2014 
 
 مقایسه سیر تکاملی پراید و تویوتا کرولا (+عکس)

مقایسه سیر تکاملی پراید و تویوتا کرولا (+عکس)
 
2015 
 
مقایسه سیر تکاملی پراید و تویوتا کرولا (+عکس)

مقایسه سیر تکاملی پراید و تویوتا کرولا (+عکس)

مقایسه سیر تکاملی پراید و تویوتا کرولا (+عکس)
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۲/۰۱
ahmad souri احمد سوری ahmad souri احمد سوری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی