۱۹ بهمن ۰۰ ، ۱۹:۰۹
نرخ نگهداری مشتری
〽️ نرخ نگهداری مشتری نسبت مشتریان وفادار (حفظ شده) نسبت به کل مشتریان در هر زمان معین. نرخ نگهداشت مشتری را شاید نتوان در همه کسب و کارها به راحتی محاسبه کرد. در کسب و کاری که خرید در آن ممکن است تنها یک بار رخ دهد و یا فاصله بین خریدها طولانی است تعریف این شاخص دشوار است.
🔷 در خدمات عضویتمحور محاسبه این که چند درصد از مشتریان دوباره بازگشتند و از ما خرید کردند، شاخص مهمی محسوب میشود. اگر این نرخ در کسب و کار شما پایین است، به احتمال زیاد خدمت یا کالای شما به اندازه کافی چسبندگی ندارد و یا ممکن است برنامههای شما درخصوص ارتباط با مشتری ضعیف باشد. این مفهوم همچنین برای محاسبه ارزش متوسط هر مشتری نیز اهمیت دارد.
۰۰/۱۱/۱۹