وبلاگ مدیریت مالی -احمد سوری

مدیریت مالی-احمد سوری

وبلاگ مدیریت مالی -احمد سوری

مدیریت مالی-احمد سوری

این وبلاگ جهت تمرکز داده ها و اطلاعاتی که در مدیریت مالی به آن مراجعه داشته ام گردآوری شده است . امیدوارم برای شما و دیگران نیز مفید باشد و به ارتقاء دانش مالی کمک نماید .
همچنین بخش های متفرقه دیگری نیز در این وبلاگ مشاهده می کنید که امیدوارم برای شما نیز جالب باشد .
بایگانی
۰۵ فروردين ۹۹ ، ۱۷:۲۱

گانت چارت چیست؟

اگر چه اکسل در ابتدا برای انجام تحلیل‌های عددی طراحی و توسعه یافت اما امروزه کاربردهای بسیار دیگری نیز یافته است. با توجه به راحتی کار با اکسل و همچنین فراگیری استفاده از این نرم‌افزار در بسیاری از تخصص‌ها، جای تعجب نیست که بسیاری از افراد سعی می‌کنند آن را برای انجام وظایفی که هرگز نباید با اکسل انجام شود، بازنویسی کنند.

یکی از کاربردهای آن استفاده به عنوان ابزاری برای مدیریت پروژه و تهیه نمودار گانت است که ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه یک نمودار گانت در اکسل ایجاد کنید.

نمودار گانت نوعی نمودار میله‌ای است که برنامه زمان‌بندی پروژه را نشان می‌دهد. گانت چارت وسیله‌ای مفید برای برنامه‌ریزی و زمانبندی پروژه‌ها می‌باشد. در دوره‌ای که مدیریت علمی شکل گرفته بود، در سال ۱۹۱۰ هنری گانت ابزاری برای نمایش میزان پیشرفت یک پروژه در قالب یک جدول ویژه را به وجود آورد.

کاربرد اولیه این جدولها پیگیری میزان پیشرفت پروژه‌های ساخت کشتی بود. اکنون برنامه‌ریزی گانت به صورت نمودارهای افقی میله‌ای در مدیریت پروژه‌ها بسیار پرکاربرد شده است و این نمودارها به گانت چارت معروف هستند.

رسم گانت چارت برای بصری سازی برنامه زمان بندی پروژه با تبدیل نام فعالیت، تاریخ شروع و مدت زمان به نمودار میله‌ای افقی در مدیریت و کنترل پروژه، کاربردهای فراوانی دارد. این روش در حال حاضر به روشی شناخته شده برای نمایش فعالیت‌ها و رویدادهای پروژه تبدیل شده است و به شما این امکان را می‌دهد تا در یک نگاه اطلاعات زیر را به دست آورید:

• فعالیت‌های متفاوت پروژه چه چیزهای هستند
• هر فعالیت در چه زمانی شروع و پایان می‌یابد
• هر فعالیت تا چه تاریخی ادامه خواهد یافت
• میزان همپوشانی فعالیت‌ها در یک پروژه چه مقدار است
• وابستگی فعالیت‌ها (پیش نیاز و پس نیاز) به چه صورت می‌باشد
• شروع و پایان کلی پروژه در چه تاریخ‌هایی خواهد بود

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۱/۰۵
ahmad souri احمد سوری ahmad souri احمد سوری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی