وبلاگ شخصی -احمد سوری

وبلاگ-احمد سوری

وبلاگ شخصی -احمد سوری

وبلاگ-احمد سوری

این وبلاگ جهت جمع آوری و تمرکز اطلاعاتی که با آنها مواجه شده ام گردآوری شده است . با توجه به تحصیلات و حوزه کاری اینجانب در مدیریت مالی ، بیشترین اطلاعات آن مربوط به این حوزه می باشد . سعی کرده ام داده ها و اطلاعاتی که در مدیریت مالی به آن مراجعه داشته ام را به نوعی در اینجا گردآوری نمایم . امیدوارم برای شما و دیگران نیز مفید باشد و به ارتقاء دانش مالی کمک نماید .
همچنین بخش های متفرقه دیگری نیز در این وبلاگ مشاهده می کنید که امیدوارم برای شما نیز جالب باشد .
بایگانی

گروه بنگاه‌ها- عضو شورای عالی انجمن حسابداران خبره ایران و مدیر اجرایی مرکز آموزش این انجمن (PACT) درباره نقش انجمن‌های حرفه‌ای حسابداری در توسعه اقتصادی و برون رفت از رکود گفت: این انجمن‌ها نقش مهمی در ارزش‌آفرینی و ظرفیت‌سازی اقتصادی به ویژه از طریق آموزش اعضای خود دارند.
دکتر فرزام زمانی افزود: نقش حسابداری را می‌توان در چند محور تبیین کرد که محور اول، افزایش کیفیت گزارشگری سازمانی و شفافیت اطلاعات مالی و محور دوم کمک به جریان ورود منابع مالی به کشور با تهیه گزارش‌های مالی از شرکت‌ها با استانداردهای بین‌المللی و فراهم آوردن امکان تحلیل برای فعالان این بخش در عرصه بین‌المللی است.  این حسابدار خبره خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی حسابداران حرفه‌ای می‌توانند نقش برجسته‌ای در کمک به «تامین سرمایه در گردش»، مدیریت هزینه و تخصیص بهینه منابع داشته باشند.
زمانی درخصوص مدارک اعطا شده از سوی انجمن‌های مرتبط با حرفه حسابداری در کشور گفت: مدارک حرفه‌ای بین‌المللی در ایران قابل اخذ هستند مانند مدرک CIMA که توسط انجمن حسابداران خبره مدیریت و ACCA که توسط انجمن حسابداران خبره و جامعه حسابداران رسمی و با مشارکت انجمن حسابداران خبره ایران و دانشگاه صنعت نفت اعطا می‌شود و امکان برگزاری کلاس‌های آنها در ایران فراهم شده و امتحانات آنها نیز در ایران برگزار می‌شود. مدیر اجرایی آموزش‌های حرفه‌ای انجمن حسابداران خبره ایران درباره رابطه بین توسعه اقتصادی، انجمن‌های حرفه‌ای مالی و آموزش‌ افزود: رابطه مستقیمی بین توسعه اقتصادی و آموزش حرفه‌ای وجود دارد. به عبارت بهتر، اقتصاد قوی‌تر نیازمند حسابداران حرفه‌ای و آموزش‌های حرفه‌ای جدی تر هستند. به عنوان مثال انجمن حسابداران خبره آمریکا با بیش از 350 هزار حسابدار خبره بزرگ‌ترین انجمن حرفه‌ای در دنیا است که بخش عمده‌ای از نیاز به حسابداران خبره در صنعت این کشور و حتی دنیا را برآورده می‌سازد. جالب اینکه در اقتصاد‌های نوظهور مانند برزیل و هند نیز انجمن‌های حرفه‌ای مالی وجود دارد که جزو 10 انجمن برتر دنیا به لحاظ تعداد اعضا هستند. در منطقه خاورمیانه نیز ترکیه که یکی از قوی‌ترین اقتصاد‌ها است. انجمن حسابداران خبره این کشور(TURMOB) با بیش از 81 هزار عضو یکی از بزرگ‌ترین انجمن‌های حرفه‌ای در دنیا به شمار می‌رود.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۲/۲۲
ahmad souri احمد سوری ahmad souri احمد سوری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی